سخت‌افزار

چیپست Kirin 980 هواوی توسط A12 Bionic اپل نابود شد

Kirin 980

اگر پیگیر اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند باشید احتمالا می‌دانید که چندی پیش کمپانی هواوی از جدیدترین چیپست تولید شده خود تحت عنوان HiSilicon Kirin 980 را معرفی کرد. این سیستم‌روی‌چیپ برپایه معماری 7 نانومتری تولید شده و مدتی پس از چیپست A12 Bionic اپل روانه بازار شد.

هر دو چیپست Kirin 980 و A12 Bionic توسط TSMC و تحت یک پروسه نسبتا یکسان به تولید رسیده‌اند اما ظاهرا به نظر می‌رسد سیستم‌روی‌چیپ اپل از نظر امتیازات ارائه شده در بنچمارک‌ها به مراتب عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد.

براساس گزارشی که به تازگی توسط ویکتور هریستو از وب‌سایت فو‌ن‌آرنا منتشر شده، نتایج بدست آمده در برنامه بنچمارک‌گیری Geekbench در بخش تک هسته نشان می‌دهد که گوشی هوشمند هواوی میت 20 پرو که به چیپست HiSilicon Kirin 980 این شرکت مجهز است امتیاز 3333 را بدست آورده و این در حالیست که آیفون ایکس‌اس مکس با چیپست A12 Bionic اپل امتیاز به مراتب بهتر 4821 را کسب کرده است.

علاوه بر این، اوضاع زمانی بدتر می‌شود وقتی بدانید آیفون ایکس با چیپست 10 نانومتری A11 Bionic خود توانست امتیاز 4244 را بدست آورد. همچنین گلکسی نوت 9 سامسونگ با چیپست کوالکام اسنپدراگون 845 نیز امتیاز کلی 3612 را کسب کرد. اگرچه این امتیازات ممکن است در کارکرد روزانه و واقعی گوشی‌ها محسوس نباشد اما به هر حال نشان‌دهنده توانمندی‌های یک سیستم‌روی‌چیپ خواهد بود.

Kirin 980Kirin 980

در بخش چند هسته اما اوضاع کمی بهتر است، جایی که هواوی میت 20 پرو با کسب 9807 امتیاز فاصله زیادی با 11299 و 10401 آیفون ایکس‌اس مکس و آیفون ایکس ندارد. هریستو همچنین از برنامه بنچمارک‌گیری GFXBench که تست‌هایش مبتنی بر قدرت پردازشی تراشه گرافیکی می‌باشد هم استفاده کرده است. متاسفانه این بار هم سیستم‌روی‌چیپ جدید هواوی نسبت به نمونه‌های موجود در آیفون ایکس‌اس مکس، آیفون ایکس و حتی گلکسی نوت 9 در جایگاه پایین‌تری قرار گرفت.

در مجموع اگرچه سیستم‌روی‌چیپ HiSilicon Kirin 980 هواوی نسبت به سایر پردازنده‌های موجود در گوشی‌های اندرویدی در سطح عملکردی به مراتب بالاتری قرار می‌گیرد اما در برابر چیپست A11 Bionic اپل که سال گذشته ارائه شد، رقابت را واگذار می‌کند.

منبع: news.softpedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *