سخت‌افزار

رونمایی ایسوس از مدل جدید کارت‌ گرافیکی RX 5700 در سری TUF Gaming EVO

رونمایی ایسوس از کارت‌های‌ گرافیکی RX 5700 جدید در سری TUF Gaming EVO

کمپانی ایسوس امروز از کارت‌های گرافیک جدید Radeon RX 5700 در سری TUF Gaming EVO رونمایی کرد. این کارت‌های جدید شامل دو مدل TUF 3-RX5700-O8G-EVO-GAMING و TUF 3-RX5700XT-O8G-EVO-GAMING می‌شود که به ترتیب از پردازشگر گرفیکی RX 5700 و RX 5700 XT بهره می‌برند.

این دو کارت گرافیک نسبت به مدل‌های قبلی در سری TUF Gaming RX 5700 از طراحی بهبود یافته‌ای برخوردار هستند. شایان ذکر است که بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد خنک کنندگی مدل‌های قبلی در این سری انتقاد داشته‌اند. اما خوشبختانه به نظر می‌رسد کارت‌های گرافیکی جدید سری TUF Gaming EVO از هیت‌سینک‌های کاملا متفاوتی نسبت به نسل قبلی بهره می‌برند.

در واقع ایسوس این بار هیت‌سینک‌ها را در قسمت زیرین کارت گرافیک قرار داده تا بدین ترتیب با سایر اجزای پرحرارت موجود بر روی PCB تماس بهتری برقرار نموده و گرما را به خوبی منتقل کنند. ایسوس همچنین با ایجاد تغییراتی در سیستم خنک کننده فعال یا همان فن‌های کارت گرافیک‌های جدید TUF Gaming EVO نحوه تهویه هوا را به طور محسوسی بهبود بخشیده است.

اکنون سه فن از نوع Axial-Tech جایگزین فن‌های قدیمی شده و به خوبی می‌توانند هوا را به صورت محوری و جهت‌دار از درون هیت‌سینک عبور دهند. این در حالیست که فن‌های قدیمی در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته و بخشی از هوا به صورت غیر بهینه جابجا می‌شد. همچنین فنی که در قسمت مرکزی قرار گرفته نسبت به دو فن کناری کوچکتر است.

سرعت هسته در نسخه‌های جدید تغییری نداشته و همچنان در مدل RX 5700 به صورت پیش فرض و توربو عدد 1720 و 1750 مگاهرتزی را می‌توان شاهد بود. در مدل RX 5700 XT نیز سرعت هسته به ترتیب در حالت پیش فرض و توربو بر روی 1795 و 1905 مگاهرتز تنظیم شده است. هر دو کارت گرافیک جدید از قابلیت نرم‌افزاری OC Mode بهره می‌برند که با استفاده از آن می‌توان سرعت هسته را تا 70 مگاهرتز افزایش داد. این دو مدل جدید با همان قیمت نسخه‌های قبلی عرضه شده و در واقع جایگزین آنها خواهند شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *