سخت‌افزار

کارت‌های گرافیک Radeon RX 5700 و پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 3000 عرضه شدند

کارت‌های گرافیک Radeon RX 5700 و پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 3000 عرضه شدند

کمپانی AMD امروز به طور رسمی از عرضه جهانی کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 5700 و همچنین سومین نسل از پردازنده‌های رایزن خود خبر داد. علاوه بر این، واحد‌های APU مبتنی بر پردازنده‌های Ryzen 3000 و تراشه‌های گرافیکی قدرتمند Radeon نیز در تمامی بازارها عرضه خواهند شد. AMD امیدوار است با عرضه این محصولات، پلتفرم گیمینگ قدرتمندی را در بازار ایجاد کند.

کارت‌های گرافیکی Radeon RX 5700 اجرای جدیدترین عناوین را با وضوح تصویر 1440p میسر نموده و باتوجه به معماری قدرتمند RDNA و فناوری تولید 7 نانومتری، عملکرد بسیار خوبی را ارائه خواهند نمود. کارت‌های گرافیک جدید AMD از جلوه‌های بصری پیشرفته و ویژگی‌های مدرن پشتیبانی نموده و در عناوین تراز اول دنیای گیمینگ عملکرد فوق‌العاده سریعی را از خود نشان می‌دهند.

امروز دو کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT و RX 5700 با قیمت 399 و 349 دلاری از طریق وب‌سایت رسمی AMD قابل تهیه بوده و نسخه پنجاهمین سالگرد از کارت گرافیک RX 5700 XT نیز با قیمت حداقل 449 دلاری در دسترس کاربران قرار دارد.

اما از کارت‌های گرافیک AMD که بگذریم، باید به به سراغ پردازنده‌های قدرتمند رایزن این کمپانی برویم که با حداکثر 12 هسته و 24 رشته پردازشی ارائه شده و روح تازه‌ای به پلتفرم‌های گیمینگ و عملکردمحور پی‌سی می‌بخشند. AMD در تولید این پردازنده‌ها از فناوری 7 نانومتری بهره برده و در رده مصرفی یکی از گزینه‌های بسیار عالی پیش‌روی کاربران به‌حساب می‌آیند.

کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 5700 از حافظه‌های پرسرعت GDDR6 بهره برده و به لطف پشتیبانی از رابط اتصال PCIe 4.0 عملکرد به ازای هسته و عملکرد به ازای وات به ترتیب 1.25 و 1.5 برابر بیشتر را نسبت به پردازشگرهای گرافیکی مبتنی بر معماری GCN ارائه می‌دهند.

نسل سوم پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen نیز باتوجه به چیپست جدید X570 و سوکت AM4 می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را به کاربران ارائه داده و همچنین امکان استفاده از جدیدترین کارت‌های توسعه و ذخیره‌سازهای سازگار با PCIe 4.0 را نیز میسر می‌کنند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *