سخت‌افزار

کارت گرافیک GTX 1660 SUPER به‌صورت رسمی روانه بازار شد

کارت گرافیک GTX 1660 SUPER به‌صورت رسمی روانه بازار شد

کمپانی انویدیا امروز در تاریخ بیست و نهم اکتبر سال 2019 میلادی (هفتم آبان 1398 شمسی) به‌صورت رسمی کارت گرافیک مورد انتظار GeForce GTX 1660 SUPER خود را روانه بازار کرد. پردازشگر گرافیکی جدید و تازه‌نفس فوق از قیمتی معادل 229 دلار آمریکا برخوردار بوده و تنها 10 دلار از هم‌رده نسل پیشین خود، یعنی GTX 1660 گران‌تر می‌باشد که با توجه به بهبود به ارمغان آورده شده توسط آن عقلانی محسوب می‌شود.

مشخصات رسمی کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER کمپانی انویدیا با جایگزین نسل پیشین آن یکسان می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به تعداد 1408 هسته کودا، تعداد 88 واحد نگاشت بافت (TMU) و تعداد 48 واحد خروجی رندر (ROP) اشاره کرد. علاوه بر موارد اشاره شده، حتی مقادیر فرکانسی پردازشگر نیز تغییری را به خود ندیده و برابر با 1530 مگاهرتز در حالت مرجع و 1750 مگاهرتز در حالت بوست تعیین شده است، اما تفاوت موجود در بین دو کارت گرافیک مذکور چیست؟ آیا محصول جدید و تازه‌نفس کمپانی انویدیا تنها ریبرندی از محصول نسل پیشین آن به شمار می‌رود؟

تفاوت موجود در بین دو کارت گرافیک فوق را باید در حافظه ویدئویی آن‌ها جستجو کرد. کمپانی انویدیا با افزودن 6 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 با پهنای باند 14 گیگابیت بر ثانیه، توان کارت گرافیک GTX 1660 SUPER خود را حتی از تراشه GTX 1660 Ti نیز بیشتر کرده (در مباحث مرتبط با حافظه ویدئویی) و بهبود کارایی دو رقمی را در مقایسه با کارت گرافیک GTX 1660 برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده است. احتمال می‌رود تا هدف از طراحی و توسعه این محصول جدید و تازه‌نفس، مقابله با کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 5500 کمپانی ای‌ام‌دی و بروز اختلال در روند فروش آن‌ها می‌باشد.

کارت گرافیک GTX 1660 SUPER اکنون به‌صورت رسمی قابل خرید بوده و بسیاری دیگر از شرکا کمپانی انویدیا نیز نسخه‌های سفارشی از محصولات خود را روانه بازار کرده‌اند. جهت مطالعه نقد و بررسی کارت‌های گرافیک سفارشی عرضه شده می‌توانید به رسانه‌های سخت‌افزاری معتبر همچون Tech Power Up مراجعه نمایید.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *