سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: ایسوس مادربردهای مبتنی بر چیپست X570 را معرفی کرد

کامپیوتکس 2019: ایسوس مادربردهای مبتنی بر چیپست X570 را معرفی کرد

کمپانی ASUS در جریان رویداد پیش از برگزاری عمومی نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از خانواده مادربردهای جدید مبتنی بر چیپست AMD X570 خود رونمایی کرد. این تولیدکننده تایوانی تقریبا در تمامی سری‌های محبوب و اصلی خود حداقل یک گزینه جدید را در اختیار کاربران قرار داده که از این جمله می‌توان به سری‌های ROG Crosshair، ROG Strix، TUF Gaming، Prime و برای نخستین بار سری WS  با مادربردهایی مجهز به سوکت AM4 اشاره کرد.

گل سرسبد مادربردهای جدید ایسوس ROG Strix X570-I Gaming با فرم فاکتور mini-ITX است که از مهندسی بسیار عالی بهره برده و به لطف شبکه‌ای از هیت‌سینک‌ها به همراه لوله‌های حرارتی ویژه می‌توانند در اکثر شرایط به خنک شدن پردازنده و سیستم کمک کند. این مادربرد از یک فن 30 میلی‌متری نیز بهره می‌برد که می‌تواند چیپست و VRM پردازنده را خنک کند. ایسوس این برد را به گونه‌ای طراحی کرده تا حتی پردازنده‌ 12 هسته‌ای Ryzen 9 3900X را نیز بدون هیچ مشکلی پشتیبانی کند.

انتظار می‌رود ترکیب AMD X570 + Ryzen 9 بتواند ترکیب Intel Core i9 + Z390 را در اکثر شرایط یکسان شکست دهد. ایسوس دو محصول پرچمدار با سوکت AM4 را نیز معرفی کرد که ROG Crosshair VIII Formula و Pro WS X570 Ace نام دارند. ROG Crosshair VIII Formula در واقع برای علاقه‌مندان جدی کامپیوتر است که می‌خواهند اورکلاکینگ را با پردازنده قدرتمند Ryzen 9 3900X تجربه کنند.

برد Pro WS X570 نیز از طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد که شامل نورپردازی ویژه RGB، تم رنگی مشکی و به کارگیری با کیفیت‌ترین قطعات الکترونیکی برای ارائه حداکثر دوام و طول عمر می‌شود.

اگرچه مادربرد ROG Strix X570-I Gaming می‌تواند به عنوان یک گزینه فوق‌العاده عالی در دسته مادربردهای فرم فاکتور mini-ITX به حساب آید اما مدل ROG Crosshair VIII Impact نیز وجود دارد که از طول تقریبا 2.5 سانتی‌متر بیشتر بهره برده و به کاربر اجازه می‌دهد کارت‌های گرافیک پهن که معمولا دو اسلات را اشغال می‌کنند را نصب کنند.

سری مادربردهای ROG Strix ایسوس با فرم فاکتور ATX نیز شامل یک مدل ارزان قیمت در دو خانواده Strix-F و Strix-E شده که از برد PCB معمولی‌تر به همراه امکانات محدودتر بهره می‌برند اما همچنان برای کاربرانی که بودجه محدودی دارند گزینه‌ای بسیار عالی محسوب می‌شوند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *