سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: ایسوس از مانیتور 27 اینچ ROG Swift PG27UQX رونمایی کرد

کامپیوتکس 2019: ایسوس از مانیتور 27 اینچ ROG Swift PG27UQX رونمایی کرد

کمپانی ایسوس در همکاری جدید خود با کمپانی انویدیا در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از نخستین مانیتور مجهز به فناوری Mini-LED خود تحت عنوان ROG Swift PG27UQX رونمایی کرد. این مانیتور به ادعای سازندگان قادر است تا نقاط تاریک و نامشخص بازی را تا حد محسوس و قابل توجه‌ای روشن نموده و حداقل با عملکرد پنل‌های IPS برابری کند.

استفاده از فناوری Mini-LED در پنل این مانیتور گیمینگ به عنوان منبع نوردهی تصاویر به این معنیست که مناطق وسیع‌تری از تصاویر قابلیت تاریک یا روشن شدن باتوجه به محتوای به نمایش در آمد در مانیتور را خواهند داشت. در واقع اگر بخواهیم به صورت عددی بگوییم در این مانیتور 576 بخش به صورت مجزا این قابلیت را دارند. هر کدام از لامپ‌های مینی ال‌ای‌دی از نظر ابعاد در بازه 200 الی 300 میکرومتری قرار می‌گیرند.

کامپیوتکس 2019: ایسوس از مانیتور 27 اینچ ROG Swift PG27UQX رونمایی کرد

مانیتور 27 اینچی ROG Swift PG27UQX ایسوس از فناوری HDR (دارای تاییدیه HDR 1000 با حداکثر روشنایی 1000 نیت) بهره می‌برد. پنل این مانیتور قابلیت نمایش با نرخ تازه سازی 144 هرتزی و پوشش 97 درصدی محدوده رنگی DCI-P3 را داشته و به لطف تکنولوژی کوانتوم دات قادر است پوشش 99 درصدی از محدوده رنگی Adobe RGB را ارائه دهد.

به ادعای ایسوس قابلیت‌های مرتبط با نوردهی منطقه‌ای تصویر باعث شده تا میزان مصرف انرژی در این محصول نیز به شکل قابل ملاحضه‌ای کاهش یابد. ROG Swift PG27UQX از پورت DisplayPort v1.4 و HDMI (v2.0) بهره برده و به یک پردازنده اختصاصی G-Sync انویدیا نیز مجهز شده است.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *