سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: اینتل اس اس دی جدید Optane Memory M15 را معرفی کرد

کامپیوتکس 2019: اینتل اس اس دی جدید Optane Memory M15 را معرفی کرد

کمپانی اینتل امروز از اس اس دی جدید Optane Memory M15 خود در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 رونمایی کرد. این اس اس دی جدید NVMe با خود ظرفیت ذخیره‌سازی و عملکرد بالاتری را به همراه آورده و در عین حال مصرف انرژی پایینتری را نیز ارائه می‌دهد. محصول جدید اینتل در واقع یک نسخه بروز شده از Optane Memory M10 به حساب می‌آید که برای کش کردن سریع برای هارد دیسک‌ها مورد استفاده قرار گرفته و همزمان ترکیبی از ظرفیت ذخیر‌ه‌سازی و قیمت پایین هارد دیسک‌ها را در کنار سرعت بالای Optane memory اینتل ارائه می‌دهد.

Optane Memory M15 اینتل به هر دو نیاز ظرفیت ذخیره‌سازی و عملکرد که نسل اول این خانواده را دچار چالش کرده بود، پاسخ داده است. این اس اس دی نسبت به نسل اول ظرفیت دو برابری معادل 64 گیگابایت را ارائه می‌دهد اما همچنان در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایتی نیز در بازار عرضه خواهد شد. این فضای ذخیره‌سازی در فرم فاکتور جمع و جور 80 میلی‌متری M.2 ارائه می‌شود.

کامپیوتکس 2019: اینتل اس اس دی جدید Optane Memory M15 را معرفی کرد

اینتل همچنین پهنای باند را به لطف تغییر فناوری PCIe 3.0 x2 به x4 دو برابر نموده و اگرچه کنترلر انحصاری اینتل به طور کامل از پتانسیل باس ارتباطی بهره نمی‌برد اما باز هم قادر است حداکثر سرعت متوالی خواندن 2 گیگابایت بر ثانیه‌ای را ارائه دهد که نسبت به سرعت 550 مگابایت بر ثانیه‌ای نسل قبلی قابل توجه می‌باشد. سرعت نوشتن نیز اکنون به 900 مگابایت بر ثانیه رسیده است. همچنین نرخ پردازش دستورات ورودی/خروجی یا IOPS نیز در بخش خواندن و نوشتن به ترتیب به 450 و 220 هزار دستور افزایش یافته است.

اس اس دی Optane Memory M15 اینتل موفق به کسب امتیاز 365TBW در بحث دوام شده و همچنین به همراه 5 سال گارانتی عرضه می‌شود. این درایو نیز از نرم‌افزار ارائه شده برای سری ‌ M10 پشتیبانی نموده و می‌توانید از آن برای افزایش سرعت هارد دیسک‌های سیستم خود بهره ببرید.

منبع: tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *