سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: اینتل بنچمارک تراشه گرافیکی نسل یازدهم Ice Lake را ارائه کرد

کامپیوتکس 2019: اینتل بنچمارک تراشه گرافیکی نسل یازدهم Ice Lake را ارائه کرد

در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2019 این شانس را داشتیم تا عملکرد تراشه‌های گرافیکی نسل یازدهم اینتل که در نسل دهم پردازنده‌های این شرکت تحت عنوان Ice Lake  به کار گرفته می‌شوند را مشاهده کنیم. این تراشه‌های گرافیکی مجتمع در دو نسخه با TDP 15 و 25 واتی ارائه خواهند شد که اینتل برای نمایش تاثیر این عدد بر روی عملکرد این تراشه‌ها، بنچمارک‌هایی را منتشر نمود.

تراشه‌هایی با TDP 15 واتی به احتمال زیاد در دستگاه‌هایی مانند آلترابوک‌ها مورد استفاده قرار گرفته و نسخه 25 واتی نیز برای استفاده در نوت‌بوک‌ها مناسب خواهند بود. اگر اطلاعات بدست آمده از عملکرد این تراشه‌ها در بازی CS:GO درست باشد احتمالا باید شاهد بهبود عملکرد 40 درصدی نسخه 25 واتی نسبت به نسخه 15 واتی باشید.

تست‌ها در وضوح تصویر 1080p این بازی انجام گرفته و باتوجه به پشتیبانی صفحه نمایش از قابلیت همگام‌سازی تطبیقی، شاهد گیم پلی روان و بسیار عالی در اکثر مواقع بودیم. در تصویر زیر می‌توانید نرخ فریم میانگین را در یک فریم یکسان مشاهده کنید.

کامپیوتکس 2019: اینتل بنچمارک تراشه گرافیکی نسل یازدهم Ice Lake را ارائه کرد

همان طور که می‌توان دید در حالت 15 وات، تراشه گرافیکی نسل یازدهم Ice Lake نرخ فریم تقریبا یکنواختی را بین 67 تا 69 فریم بر ثانیه ارائه می‌دهد و این در حالیست که اگر به نسخه 25 واتی سوییچ کنید به سرعت به مراتب بالاتر 97 تا 100 فریم بر ثانیه دست خواهید یافت. به هر حال این عملکرد برای یک GPU مجتمع بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

باتوجه به اینکه پردازشگر گرافیکی به کار رفته در پردازنده‌های Ice Lake از قابلیت همگام‌سازی تطبیقی تصویر پشتیبانی می‌کنند، نرخ‌های تازه‌سازی پایین‌ احتمالا تصاویری بسیار روان‌تر را نسبت به مانیتورهای رایج ارائه می‌دهند. اینتل در حال حاضر عرضه پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake را آغاز نموده و احتمالا باید به زودی آنها را در لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های قابل حمل مختلف شاهد باشیم.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *