سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: اینتل کارت‌های پردازشی را با المان پردازشی NUC جایگزین می‌کند

کامپیوتکس 2019: اینتل کارت‌های پردازشی را با المان پردازشی NUC جایگزین می‌کند

همان طور که می‌دانید اینتل مدتی پیش اعلام کرد که قصد دارد تولید محصولات مرتبط با دسته کارت‌های پردازشی را متوقف کند. این محصولات در واقع یک کارت مجهز به پردازنده، حافظه و فضای ذخیره‌سازی اختصاصی است که اینتل آنها را برای پلتفرم‌های ماژولار مختلفی تولید می‌کرد. در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2019 این کمپانی رسما اعلام کرد که المان پردازشی NUC جایگزین این محصولات خواهند شد.

این محصولات با نام NUC Compute Element در واقع از همان فلسفه اینتل برای ایجاد پلتفرم‌های پردازشی ماژولار بهره برده اما لزوما به صورت یک کارت توسعه قابل جدا شدن طراحی نخواهند شد. در عوض اینتل این محصولات جدید را که شامل یک پردازنده، حافظه و فضای ذخیره‌سازی هستند را در دستگاه‌هایی مانند نوت‌بوک‌ها، کیوسک‌ها، دستگاه‌های دریافت نوشیدنی و تنقلات و لوازم خانگی هوشمند به صورت داخلی تعبیه نموده اما برای راحتی فرآیند سرویس‌ دهی و خدمات پس از فروش، آنها را با یک کانکتور انحصاری به دستگاه متصل می‌کند.

این کانکتور اختصاصی در المان پردازشی NUC امکان ایجاد ارتباط پرسرعت و همچنین ارائه گزینه‌های ارتباطی ورودی/خروجی بیشتر را فراهم نموده و این در حالیست که فرم فاکتور کلی این محصولات و همچنین هیت‌سینک‌های یک طرفه آنها به اینتل اجازه می‌دهد تا نه تنها آنها را برای سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های Y ارائه دهد بلکه به سراغ پردازنده‌های رده بالاتر سری U نیز برود.

المان پردازشی NUC اینتل در غرفه این شرکت در یک نوت‌بوک در معرض نمایش قرار گرفت. المان نمونه به کار رفته در این نوت‌بوک از یک پردازنده 15 واتی سری U بهره می‌برد اما امکان تنظیم TDP تا حداکثر 28 وات را نیز به منظور به کارگیری در نوت‌بوک‌های رده بالاتر، فراهم می‌کرد. طبیعتا به کارگیری TDP بالاتر نیازمند راهکارهای خنک کنندگی کارآمدتری بوده و به همین علت بخش عمده‌ای از لوازم خانگی همچنان از پردازنده‌های سری Y با TDP پایین‌تر بهره خواهند برد.

انتظار می‌رود اینتل دستگاه‌های المان پردازشی NUC خود را تا نیمه اول سال 2020 روانه بازار کند.

منبع: tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *