سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: گیگابایت آداپتور SSD جدید PCIe 4.0 را معرفی کرد

کامپیوتکس 2019: گیگابایت آداپتور SSD جدید PCIe 4.0 را معرفی کرد

با معرفی نسل سوم پردازنده‌های رایزن AMD به زودی شاهد به کارگیری رابط اتصال سریع PCIe 4.0 و اس اس دی‌های سازگار با آن در بازار باشیم. انتظار می‌رود در ابتدای کار اس اس دی‌های جدیدی که به زودی روانه بازار می‌شوند سرعت بالای 5 گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهند. اما کمپانی گیگابایت آداپتور SSD جدیدی را معرفی کرده که قادر است سرعت اس اس دی شما را به 15 گیگابایت بر ثانیه برساند.

این آداپتور در اسلات PCIe مادربرد سیستم شما قرار گرفته و تلاش می‌کند تا به حداکثر سرعت 64 گیگابایت بر ثانیه که به صورت تئوری در یک اتصال PCIe 4.0 x16 قابل دسترس می‌باشد را بدست آورد. زمانی که این آداپتور را با چهار اس اس دی جدید Aorus PCIe 4.0 گیگابایت همراه کنید می‌توانید به صورت حداکثر 64 گیگابایت در ثانیه دسترسی یابید که فوق‌العاده‌ است.

هر کدام از چهار درایو قادرند در این حالت به سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کنند که بنابراین پتانسیل دستیابی به سرعت 20 گیگابایت بر ثانیه نیز وجود دارد که احتمالا با کمی بهینه‌سازی و دستکاری قابل حصول خواهد بود.

با استفاده از سخت افزار اختصاصی RAID کمپانی AMD که در مادربرد مبتنی بر پلتفرم آن وجود دارد می‌توانید این آداپتور چهارتایی را در نخستین اسلات PCIe نصب نموده و سیستم را به صورت مستقیم به آن بوت کنید. در حال حاضر بیشترین ظرفیت ارائه شده توسط اس اس دی‌های PCIe 4.0 تقریبا 2 ترابایت است که با استفاده از چهار درایو می‌توانید به ظرفیت قابل توجه 8 ترابایتی دست پیدا کنید که بدون شک در آینده با افزایش ظرفیت درایوها، این مقدار نیز بهبود خواهد یافت.

آداپتور جدید گیگابایت از صفحه پشتی و جلویی کاملا فلزی و ضخیمی برخوردار بوده تا حداکثر رسانایی دمایی را ارائه دهد. همچنین فن خنک کننده نیز هوای گرم را از پشت قابل آداپتور خارج می‌کند. اس اس دی‌ها قابلیت نصب در چهار سوکت استاندارد M.2 را داشته و به لطف درایور مجزایی که برای هر کدام در نظر گرفته می‌شود، عملکرد سطح بالایی را شاهد خواهیم بود.

استفاده از رابط اتصال جدید و بسیار سریع PCIe 4.0 برای ذخیره‌سازها و ترکیب آن با پردازشگرهای گرافیکی ثانویه تحت همین رابط اتصال (مانند کارت‌های Radeon Instinct و Navi کمپانی AMD) می‌تواند روند پردازش اطلاعات را به طور محسوسی تسریع نموده و سطح جدیدی از عملکرد را در اختیار کاربران حرفه‌ای و متخصص قرار دهد.

منبع: tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *