سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: EVGA از مادربرد حرفه‌ای SR-3 DARK رونمایی کرد

کامپیوتکس 2019: EVGA از مادربرد حرفه‌ای SR-3 DARK رونمایی کرد

کمپانی EVGA در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از مادربرد HEDT پرچمدار خود تحت عنوان SR-3 DARK رونمایی کرد. این مادربرد حرفه‌ای که به سوکت LGA3647 مجهز بوده و مبتنی بر چیپست C621 اینتل است برای بهره‌گیری از حداکثر پتانسیل پردازنده 28 هسته‌ای قدرتمند HEDT اینتل تحت عنوان Xeon W-3175X طراحی شده و عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد.

مادربرد SR-3 DARK کمپانی EVGA در بازار تنها دو رقیب پیش روی خود دارد که ROG Dominus Extreme ایسوس و C621 Aorus Xtreme گیگابایت هستند. این کمپانی با به کارگیری نوآوری‌های مختلفی که پیش‌تر در مادربرد Z390 DARK از خود به نمایش گذاشت، آمده تا گوی سبقت را از دست دو رقیب خود برباید.

سوکت پردازنده در این مادربرد به سمت کناری مادربرد متمایل شده که پیش‌تر نیز در مادربرد Z390 DARK شاهد آن بودیم. بدین ترتیب اسلات‌های رم DDR4 در شمال و جنوب سوکت قرار گرفته و ارتباط خوبی با یکدیگر دارند. VRM پردازنده در بخش شرقی سوکت و درست بعد از ورودی‌های برق زاویه‌دار که شامل یک اتصال 24 پین ATX و چهار اتصال 8 پین EPS می‌شود، قرار گرفته است.

علاوه بر این، در مادربرد SR-3 DARK ورودی‌های دیگری نظیر دو اتصال برق ساتا و یک اتصال 6 پین PCIe نیز به منظور پایداری هر چه بیشتر سیستم در نظر گرفته شده است. بخشی که VRM و C621 PCH قرار گرفته‌اند توسط یک بلاک تکی مبتنی بر خنک کننده مایع که درون یک هیت‌سینک آلومینیومی قرار گرفته، خنک می‌شود.

مادربرد EVGA SR-3 DARK چهار رابط اتصال NVMe را برای استفاده از ذخیره‌سازهای جانبی در اختیارتان قرار می‌دهد. شش اسلات PCI-Express 3.0 x16 نیز امکان استفاده از کارت‌های توسعه دلخواه را به کاربر می‌دهد. در این مادربرد هشت پورت USB 3.0، دو پورت USB 3.1 نسل دوم شامل یک مورد Type-C و شش پورت USB 3.0 دیگر بر روی هدر به کار گرفته شده است.

EVGA قرار است چند ماه دیگر این مادربرد حرفه‌ای مبتنی بر چیپست C621 اینتل را با قیمت حدودی 2000 دلاری روانه بازار کند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *