سخت‌افزار

کاهش قیمت اس‌اس‌دی‌ها خرید هارد دیسک‌ها را غیرمنطقی کرده است!

اس‌اس‌دی

این روزها قیمت انواع اس‌اس‌دی آن‌قدر کاهش یافته که هر کاربری وسوسه می‌شود یک ذخیره‌ساز دیگر را به سیستم خود اضافه کند. برای مثال سال گذشته Intel 660p با ظرفیت 2 گیگابایتی در روزهای منتهی به حراج جمعه سیاه با قیمت 249 دلار قابل خریداری بود و اگر به برند کروشیال علاقه‌مند بودید نیز Crucial MX500 با همین ظرفیت اما قیمت مناسب‌تر 208 دلاری در دسترستان قرار داشت.

این در حالیست که یکی از فروشندگان ثالث در آمازون چند هفته پیش در حراجی خود اس‌اس‌دی 660p دو ترابایتی اینتل را با قیمت 103 دلاری برای فروش عرضه می‌کرد که فوق‌العاده است! این موضوع باعث شده تو عملا هارد دیسک‌ها از لیست خرید بسیاری از کاربران به خصوص بخش حرفه‌ای بازار حذف شود. باتوجه به این قیمت‌های بسیار مناسب شما می‌توانید یک کامپیوتر دسکتاپ با 3.5 یا 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی بسیار سریع SSD را در اختیار داشته باشید که برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود.

اس‌اس‌دی

اکثر مادربردهای جدید حتی آنهایی که با فرم فاکتور Micro-ATX عرضه می‌شوند اسلات‌های M.2، ساتا و PCI-E مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند که باتوجه به استفاده یا عدم استفاده از کارت‌های گرافیک بزرگ و قدرتمند می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی فوق‌العاده زیاد با قیمت ارزان و عملکردی عالی دسترسی داشته باشید.

به‌طور کلی با گذشت زمان، قیمت اس‌اس‌دی‌های پرچمدار و حرفه‌ای که در بدو ورودشان به بازار احتمالا بودجه کافی برای خرید آنها را ندارید، کاهش یافته و باتوجه به این‌که به‌زودی اس‌اس‌دی‌های سازگار با رابط اتصال بسیار سریع PCI-E 4.0 نیز به بازار عرضه خواهند شد، می‌توان انتظار کاهش قیمت بی‌سابقه درایوهای فعلی را داشته باشیم. این بهترین زمان برای مراجعه به فروشگاه‌هایی مانند آمازون و یا Newegg و بهره‌گیری از حراجی‌های فوق‌العاده آنهاست. در حال حاضر نیز برخی تولیدکنندگان اس‌اس‌دی نظیر تیم گروپ یا برندهای کمتر معروف درایوهای اس‌اس‌دی ساتا خود را با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌کنند که تقریبا برای هر گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه شده بر روی آنها تنها 8 سنت را می‌پردازید!

منبع: tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *