سخت‌افزار

کاهش قیمت برخی از پردازنده‌های نسل نهم کمپانی اینتل

کاهش قیمت برخی از پردازنده‌های نسل نهم کمپانی اینتل

کمپانی اینتل در جهت پیشبرد سیاست تکریم مشتری و ایجاد فضای رقابتی بیشتر با ای‌ام‌دی در تازه‌ترین اقدام خود تجدیدنظری را در قیمت برخی از پردازنده‌های نسل نهم سری Coffee Lake Refresh به انجام رسانده و هماهنگی بیشتری را با کارایی نسبت به قیمت پرداختی به ارمغان آورده است. مدل‌های شامل کاهش قیمت در حالت کلی پردازشگرهای مبتنی بر پسوند “F” و “KF” را هدف قرار داده‌اند که در پشتیبانی از برخی از ویژگی‌ها با محدودیت همراه شده و از پردازشگر گرافیکی مجتمع برخوردار نیستند. کاهش قیمت سی پی یوهای کمپانی اینتل در محدوده 5 تا 20 درصد متغیر بوده و بسیاری از تراشه‌های کلیدی و محبوب در میان گیمرها و افرادی که به دنبال جفت نمودن یک پردازنده مناسب با کارت گرافیک مجزای خود هستند را شامل شده است.

سی‌پی‌یو رده ورودی و ارزان قیمت Core i3-9100F بیشترین کاهش قیمت را به خود دیده و اکنون به محصولی حائض توجه تبدیل شده است. این تراشه چهار هسته‌ای و چهار رشته‌ای اکنون با قیمتی معادل 97 دلار آمریکا در حال فروش می‌باشد که در مقایسه با قیمت اولیه 122 دلاری آن 20 درصد کمتر می‌باشد. آیا قصد افزایش توان پردازشی سیستم و تهیه و خرید پردازشگری میان رده هستید؟ کمپانی اینتل سی‌پی‌یو Core i5-9400F خود را نیز شامل تخفیف کرده و قیمت آن را به 157 دلار کاهش داده است. این تراشه که از تعداد شش هسته فیزیکی و شش رشته پردازشی برخوردار است ابتدا با قیمت 182 دلار روانه بازار شده بود.

کاهش قیمت برخی از پردازنده‌های نسل نهم کمپانی اینتل

از جمله دیگر مدل‌های محبوب در میان گیمرها و نیازمندان به سیستم‌های حرفه‌ای در نسل نهم پردازشگرهای اینتل می‌توان به تراشه‌های Core i7-9700F و Core i7-9700KF اشاره کرد. دو تراشه اشاره شده که تعداد هشت هسته فیزیکی و هشت رشته پردازشی را در بطن خود پنهان ساخته‌اند اکنون با قیمتی معادل 298 و 349 دلار به ترتیب در حال فروش می‌باشند. در انتها پردازنده Core i9-9900KF با 5 درصد کاهش قیمت (قیمت کنونی: 463 دلار) کمترین تأثیر را در میان دیگر محصولات به خود اختصاص داده است.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *