سخت‌افزار

کاهش قیمت پردازنده Ryzen 7 2700X به کمتر از 200 دلار

چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی بتوان یک پردازنده هشت هسته‌ای را به قیمتی کمتر از 200 دلار خریداری کرد؟ این مهم در حال حاضر به حقیقت پیوسته و پردازشگر Ryzen 7 2700X کمپانی ای‌ام‌دی هم‌اکنون با قیمتی معادل 199 دلار، یعنی 130 دلار کمتر از قیمت اولیه در نظر گرفته شده برای آن در فروشگاه اینترنتی آمازون قابل خرید می‌باشد؛ البته باید خاطر نشان کرد که تعداد واحدهای موجود بسیار محدود بوده و ممکن است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش رسند.

پردازنده Ryzen 7 2700X از تعداد هشت هسته فیزیکی و شانزده رشته پردازشی برخوردار بوده و 16 مگابایت حافظه کش سطح سوم را در ساختمان خود جای داده است. محصول فوق از آن دسته پردازشگرهای به شمار می‌رود که از قابلیت تطابق با سناریوهای گیمینگ و سربارهای پردازشی شدید نظیر تولید محتوا بهره برده و انتخابی ایده‌آل برای هر دو دسته به شمار می‌رود. فرکانس پایه در نظر گرفته شده برای پردازنده برابر با 3.7 گیگاهرتز می‌باشد، اما امکان افزایش آن به 4.3 گیگاهرتز در حالت بوست و هنگام نیاز نیز مهیا است. علاوه بر آن از آنجایی که پردازشگر فوق ضریب باز بوده و محدودیت‌هایی را از این بابت از جانب کمپانی ای‌ام‌دی دریافت نکرده است، امکان اورکلاک دستی آن جهت بهبود کارایی نیز همچنان میسر می‌باشد.

پردازنده فوق از تعداد شانزده مسیر PCIe 3.0 برای پیکربندی یک شکاف توسعه کارت گرافیک و چهار مسیر دیگر برای حافظه‌های ذخیره‌ساز دائمی اطلاعات NVMe برخوردار می‌باشد. علاوه بر آن پشتیبانی رسمی از حافظه‌های DDR4 در فرکانس مرجع 2933 مگاهرتز از جمله دیگر مزیت‌های این پردازشگر به شمار می‌رود. تراشه مورد بحث به 105 وات انرژی جهت فعالیت نیازمند بوده و همراه با یک کولر خنک‌کننده Wraith Prism با پشتیبانی از سیستم نورپردازی LED در اختیار خریداران خود قرار می‌گیرد. کولر فوق اگرچه از توان لازم جهت دفع میزان حرارت تولیدی برخوردار است، اما در صورت اورکلاک، نیاز به تهیه و خرید یک محصول سفارشی و قدرتمند لازم و ضروری می‌باشد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *