سخت‌افزار

مراقب خرید اس‌اس‌دی‌های سری XLR8 CS3030 M.2 NVMe باشید!

مراقب خرید اس‌اس‌دی‌های XLR8 CS3030 M.2 NVMe باشید!

کمپانی PNY به تازگی و در سکوت رسانه‌ای نرخ پایداری حافظه‌های جامد سری XLR8 CS3030 M.2 NVMe خود را که با شاخصه TBW شناخته می‌شود با کاهش تقریباً 80 درصدی همراه ساخته است! عبارت سکوت خبری از آن جهت در تدوین خبر مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا این کمپانی هیچ اشاره و یا معرفی از این اقدام خود را توسط رسانه‌های مطبوعاتی و یا دیگر راهکارها علنی نکرده و تنها به به‌روزرسانی مشخصات فنی محصولات در وب‌سایت خود بسنده کرده است؛ بر همین اساس افرادی که قصد تهیه و خرید این سری از درایوهای اس‌اس‌دی را در سر داشته و یا وب‌سایت‌های فعال درزمینهٔ نقد و بررسی محصولات که پیشتر نسبت به یادداشت مشخصات اقدام کرده‌اند است ممکن است دچار اشتباه شوند.

دیگر مشخصات فنی حافظه‌های جامد XLR8 CS3030 M.2 NVMe از جمله ظرفیت نهایی، سرعت خوانش و نوشت اطلاعات و … دست‌خوش تغییر قرار نگرفته و همچنان مقادیر پیشین را نمایانگر می‌باشند، اما نرخ پایداری یا به عبارتی دیگر Endurance همان‌طور که در پاراگراف قبل نیز اشاره شد با کاهش تقریباً 80 درصدی در بدترین شرایط ممکن همراه شده است. درایوهای اس‌اس‌دی 2 ترابایتی و 500 گیگابایت که پیش‌تر از نرخ پایداری به ترتیب 3115TBW و 800TBW برخوردار بوده‌اند اکنون با کاهش 78.8 درصدی به مقادیر 660TBW و 170TBW تحلیل یافته و مدل‌های 1 ترابایتی و 250 گیگابایتی نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند (کاهش 78.4 درصدی پایداری مدل‌های یک ترابایتی از 1665TBW به 360TBW و 55.3 درصدی مدل‌های 250 گیگابایتی از 380TBW به 170TBW).

دلایلی گوناگونی جهت توجیه علت تغییر مشخصات فنی محصولات از جانب کمپانی‌های سازنده وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کمبود تراشه‌های نیمه هادی و نیاز به استفاده از قطعات در دسترس در مقایسه با قطعات مورد نظر اشاره کرد. علاوه بر آن باید خاطر نشان کرد که این اقدام برای اولین بار توسط کمپانی PNY اجرا نشده و پیشتر شاهد آن از جانب دیگر شرکت‌ها همچون ای‌دیتا و کینگستون نیز بوده‌ایم.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *