سخت‌افزار

کمپانی Micron از کلاینت SSD جدید خود برای پردازش موبایل رونمایی کرد

Micron

کمپانی Micron امروز از یک درایو وضعیت جامد جدید مقرون به صرفه خود تحت عنوان Micron 1300 SSD رونمایی کرد. این درایو جدید حافظه‌های ذخیره‌سازی فلش را به شکل بهتری در دسترس کاربران قرار داده و باعث می‌شود تا تجربه‌ بهتری از پردازش موبایل را بدست آورند. کاربرانی که قصد استفاده از درایوهای وضعیت جامد برای عملکرد سریع سیستم، راه‌اندازی سریع سیستم عامل و پایداری بالا در کامپیوترهای دسکتاپ، موبایل و یا ورک‌استیشن‌ها هستند، می‌توانند از کلاینت SSD جدید میکرون بهره ببرند.

درایو وضعیت جامد ساتاMicron 1300  نخستین درایو SSD بازار مبتنی بر حافظه‌های سه‌بعدی NAND از نوع TLC با 96 لایه می‌باشد که در ظرفیت‌های 1 ترابایتی(فرم فاکتور M.2) و 2 ترابایتی(2.5 اینچی) عرضه خواهد شد. با عرضه شدن این محصول دامنه محصولات میکرون در زمینه درایوهای ذخیره‌سازی مبتنی بر حافظه‌های فلش 3D NAND گسترش خواهد یافت.

بدین ترتیب کاربران می‌توانند از این حافظه‌‌های ذخیره‌سازی بسیار سریع و پیشرفته در درایوهایی با فرم فاکتور بسیار کوچک M.2 که تقریبا به کوچکی یک آدامس است بهره‌مند شوند. Micron 1300 SSD سطح عملکردی حافظه‌های ذخیره‌سازی موبایل، دسکتاپ و کامپیوترهای شخصی ورک‌استیشن را تا 2.7 برابر نسبت به هارد دیسک‌های رایج بهبود می‌بخشد. این حافظه‌ها سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب 530 و 520 مگابایت بر ثانیه را ارائه داده و در زمینه نرخ عملیات ورودی/خروجی در ثانیه نیز به ترتیب قادر به انجام 90000 و 87000 عملیات هستند.

علاوه بر این، درایو وضعیت جامد Micron 1300 SSD به گونه‌ای طراحی شده که مصرف انرژی پایینی را ارائه داده و بدین ترتیب شارژدهی باتری برای کاربران لپ‌تاپ و یا دستگاه‌های قابل حمل تا حد زیادی بهبود خواهد یافت.

درایو وضعیت جامد میکرون 1300 در واقع یک مدل جانبی برای کلاینت SSD بسیار محبوب Micron 1100 SATA محسوب می‌شود که ارزش خرید بسیار بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *