سخت‌افزار

کمپانی G.SKILL خنک‌کننده‌های مایع رده‌ بالای سری ENKI خود را معرفی کرد

کمپانی G.SKILL خنک‌کننده‌های مایع رده‌ بالای سری ENKI خود را معرفی کرد

G.SKILL International Enterprise Co. Ltd، پیشروترین کمپانی در تولید حافظه‌های رم حرفه‌ای، از تولید خنک‌کننده‌های مایع AIO جدید و رده‌ بالای خود موسوم به ENKI برای انواع CPU خبر داد. نام ENKI از خدای آب باستان در اساطیر سومری گرفته شده است. ENKI AIO Cooler، یک خنک کننده سیکل بسته با طراحی سفارشی است که با از بین بردن گلوگاه‌های انتقال حرارت و استخراچ موثر حرارت از سی‌پی‌یو، از طریق خمیر حرارتی بسیار خاص با مقاومت پایین، از طریق پلیت مسی ویژه و از رادیاتورهای مختلف به عملیات خنک‌سازی می‌پردازد. خنک‌کننده آبی ENKI با رادیاتورهای مختلف در سایز‌های 360 میلیمتر، 280 میلیمتر و 240 میلیمتر در دسترس است. تمامی‌ خنک‌کننده‌های AIO ENKI دارای فن‌های هیدرو بلبرینگ 9 پره‌ای مجهز به نورپردازی ARGB و براکت برای نصب آسان هستند.

پلیت خنک محدب سفارشی‌سازی شده و طراحی میکروفین با چگالی بالا پله‌ای شکل

برای رسیدن به کارایی بالای خنک‌سازی و حداکثر تماس با سی‌پی‌یو، خنک‌کننده‌های ENKI AIO از پلیت خنک مسی با طراحی محدب سفارشی‌سازی‌ شده استفاده می‌کنند تا مسیر پیمایش حرارت از سی‌پی‌یو از طریق حمیر حرارتی و پلیت مسی مسی به حداقل برسد. در طرف دیگر پلیت مسی، از میکرو باله‌هایی با چگالی بالا و پله‌ای شکل جهت هدایت بهتر جریان ورودی – خروجی خنک کننده برای انتقال حرارت کارآمد استفاده می‌شود.

فن‌های قدرتمند 9 پره‌ای و خمیر حرارتی با مقاومت حرارتی پایین

خنک‌کننده‌های ENKI AIO به فن‌های هیدرو بلبرینگ 9 پره‌ای از نوع PWM مجهز شده‌اند. این فن‌های فشار بالایی از جریان هوا را ایجاد می‌کنند تا جریان هوای ثابتی را حفظ کنند. یک خمیر حرارتی درجه سرور که به عنوان لوازم جانبی همراه خنک‌کننده‌ها عرضه می‌شود، دارای مقاومت حرارتی فوق العاده کم است که انتقال سریع گرما از پردازنده به پلیت یا بیس مسی را امکان پذیر می‌کند.

منبع: techpowerup

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *