سخت‌افزار

کنترلر جدید Xbox Elite مایکروسافت با رنگ سفید رباتیک رونمایی شد

Xbox Elite

کمپانی مایکروسافت امروز نسخه‌ای جدید از کنترلر محبوب Xbox Elite را امروز به طور رسمی رونمایی کرد. در حالی که بسیاری از کاربران منتظر معرفی نسل دوم کنترلر ایکس‌باکس با قفل‌های سه سطحی تریگر و یک مکانیزم قفل قابل تنظیم برای شستی‌ها بودند، مایکروسافت طراحی جدید و رنگ سفید رباتیک کنترلر فعلی را رونمایی کرد که با طراحی دو کنسول بازی ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس مطابقت دارند.

این کنترلر آپدیت شده پیش‌تر با اسم رمز واش‌بِرن شناخته می‌شد و در کمال تعجب از فناوری بلوتوث به منظور اتصال بی‌سیم به کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز 10 یا یک پورت پیشرفته و جدید USB-C برخوردار نمی‌باشد.

کنترلر جدید Xbox Elite از طراحی مشابه با کنترلر قبلی ایکس‌باکس الایت که در سال 2015 عرضه شد، بهره می‌برد. البته این شباهت صرفا در زمینه طراحی نبوده و بسیاری از ویژگی‌های قبلی نیز این بار هم وجود دارند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به چهار پدال قابل برنامه‌ریزی، چهار جوی‌استیک جایگزین و یک پد چند جهتی با قابلیت تعویض اشاره نمود.

تمامی این قطعات و اجزای قابل تعویض امکان برنامه‌ریزی نیز داشته و می‌توان با ذخیره ست‌های پیش‌فرض، در بازی‌های مختلف به سرعت از تنظیمات شخصی خود استفاده نمود.

Xbox EliteXbox EliteXbox Elite

شایعاتی که اخیرا منتشر شده‌اند حاکی از آن هستند که مایکروسافت کنترلر Xbox Elite V2 که خبرهای آن اوایل سال میلادی جاری بر سر زبان‌ها افتاده بود را تولید نخواهد نمود. حتی اگر این شایعات جدید را هم باور نکنیم باز هم ظاهرا تاخیر زیادی در عرضه این کنترلر جدید وجود خواهد داشت.

باتوجه به اینکه مایکروسافت اخیرا کنترلرهای قدیمی خود را با ظاهری جدید مجددا عرضه کرده بعید بنظر می‌رسد به این زودی‌ها قصد عرضه کنترلر جدید و انقلابی خود را داشته باشد!

امیدواریم مایکروسافت مشکل خوردگی و از بین رفتن گریپ‌های کنترلر فعلی را متوجه شده باشد و این بار در کنترلر سفید رنگ Xbox Elite چنین مشکلاتی را شاهد نباشیم.

کنترلر جدید Xbox Elite با رنگ سفید رباتیک از تاریخ 16 اکتبر سال جاری با قیمت 150 دلار در فروشگاه‌های مایکروسافت، گیم استاپ و سایر خرده‌فروشی‌ها عرضه خواهد شد.

 

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *