سخت‌افزار

گیگابایت مادربرد Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFi خود را معرفی کرد

Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFi

کمپانی گیگابایت که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری دنیا محسوب می‌شود، امروز از مادربرد جدید خود تحت عنوان Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFi رونمایی کرد. این مادربرد به کاربرانی که قصد جمع‌آوری سیستمی با فرم فاکتور کوچک برپایه پردازنده‌های جدید Ryzen را دارند، امکان بهره‌گیری از امکانات جدید و قابلیت‌های فوق‌العاده را می‌دهد.

این مادربرد از نسل اول و دوم پردازنده‌های Ryzen و همچنین APU‌های جدید Ryzen + Vega پشتیبانی نموده و از چیدمان پاور 2+4 فازی بهره می‌برد. کاربرانی که از APU برخوردار هستند احتمالا خوشحال می‌شوند وقتی بدانند Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFi از یک پورت DisplayPort 1.2 و دو پورت HDMI 2.0 بهره برده و از قابلیت HDCP 2.2 پشتیبانی می‌کند.

مادربرد جدید گیگابایت همچنین امکان پشتیبانی از حداکثر سه مانیتور به صورت همزمان را دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این مادربرد وای‌فای داخلی است که از استاندارد 802.11a/b/c/n/ac در فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتزی پشتیبانی نموده و همچنین راهکار ارتباطی بلوتوث 5 را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این در Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFi می‌توان از یک پورت Intel GbE LAN نیز بهره برد.

Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFiMini-ITX B450i Aorus Pro WiFi

مانند تمام مادربردهای پیشرفته MITX، این مدل نیز از یک درگاه PCIe 3.0 16x برخوردار بوده که به کاربر امکان نصب یک کارت گرافیک رده بالا و تمام عیار را می‌دهد. یک درگاه M.2 نیز مهیا شده که همزمان از استانداردهای SATA و NVMe(به صورت x2 و x4) برای نصب انواع SSD مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت‌های M.2 با حداکثر طول 80 میلی‌متر توسط Aorus B450i پشتیبانی شده و هیت‌سینک‌های اختصاصی گیگابایت نیز برای خنک سازی هر چه بهتر در نظر گرفته شده‌اند.

Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFi

Mini-ITX B450i Aorus Pro WiFi از چهار درگاه اتصال SATA بهره می‌برد که این میزان برای اکثر کاربران حرفه‌ای، خصوصا آنهایی که از کیس‌های جمع و جور ITX استفاده می‌کنند، کافی خواهد بود. در پنل پشتی مادربرد می‌توان به دو پورت USB 3.1 نسل دوم(هر دو از نوع Type-A) و چهار پورت USB 3.1 نسل اول دیگر اشاره نمود.

 

منبع: overclock3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *