سخت‌افزار

گیگابایت مادربرد X570 Aorus Master را عرضه می‌کند

گیگابایت مادربرد X570 Aorus Master را عرضه می‌کند

کمپانی گیگابایت امروز به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده محبوب مادربردهای Aorus خود را عرضه کرد. این مادربرد جدید تحت عنوان X570 Aorus Master به ویژه برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل جدید سری Ryzen 3000 طراحی شده و به کاربر اجازه می‌دهد حتی قدرتمندترین پردازنده‌های رایزن مانند مدل 16 هسته‌ای Ryzen 9 که به تازگی از سوی AMD معرفی شده را نیز مورد استفاده قرار دهد.

گیگابایت در طراحی این مادربرد تا دو برابر مقدا معمول از سیم‌های مسی استفاده نموده که در اتصال PCIe به کار گرفته شده‌اند و در نتیجه باعث از دست رفتن کمتر اطلاعات بر روی PCB خواهند شد. 14 فاز مستقیم VRM از نوع Infineon IR 3556 PowIRstage که هر کدام قادر به انتقال جریان 50 آمپری هستند به VRM امکان ارائه جریان 700 آمپری را داده و بدین ترتیب توانمندی‌های بی‌نظیری در زمینه اورکلاک پردازنده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

به منظور خنک‌سازی هر چه بهتر این VRM از هیت‌سینک‌ها و لوله‌های حرارتی بزرگی استفاده شده که با این بخش تماس مستقیم دارند. علاوه بر این، پدهای حرارتی نسل جدید LAIRD با ضخامت 1.5 میلی‌متری و رسانایی دمایی 5W/mK بین این هیت‌سینک و برد قرار گرفته‌اند.

در مادربرد X570 Aorus Master چهار اسلات برای قرارگیری ماژول‌های رم DDR4 در نظر گرفته شده و در بخش ذخیره‌سازی نیز کاربر می‌تواند از سه اسلات با پشتیبانی از PCIe 4.0/3.0 به صورت X4 برای نصب ذخیره‌سازهای پرسرعت NVMe در فرم فاکتور M.2 استفاده کند. کارت شبکه Realtek 2.5 GbE به همراه Gigabit LAN اینتل با پشتیبانی از cFosSpeed بستر خوبی را برای لذت بردن از اینترنت پرسرعت فراهم کرده‌اند.

مادربرد جدید گیگابایت X570 Aorus Master از سیستم نورپردازی RGB FUSION 2.0 با جلوه‌های نوری جذاب و چند بخشی بهره برده و از نوارهای LED و RGB LED نیز پشتیبانی می‌کند. پورت‌های USB در هدرهای جلویی و پشتی مادربرد تعبیه شده و شامل USB 3.2 نسل دوم از نواع Type-C نیز می‌شوند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *