سخت‌افزار

گیگابایت نخستین اس اس دی PCIe 4.0 M.2 دنیا را معرفی کرد

گیگابایت نخستین اس اس دی PCIe 4.0 M.2 دنیا را معرفی کرد

کسی چه می‌دانست، گیگابایت که نه در حوزه تولید کنترلرها و نه در حوزه تولید حافظه‌های ذخیره‌سازی فعالیت می‌کند نخستین شرکتی باشد که یک اس اس دی PCIe 4.0 M.2 را به دنیا معرفی کند؟ در یک پست بلاگ در وب‌سایت رسمی این تولیدکننده تایوانی منتشر شده، انتظار می‌رود گیگابایت نخستین شرکتی باشد که یک درایو ذخیره‌سازی را با رابط اتصال جدید PCIe 4.0 و سرعت حداکثر 5000 مگابایت بر ثانیه و دمای کاری پایین، رونمایی کند.

در حال حاضر هیچ جزییات دیگری در خصوص این اس اس دی ارائه نشده اما باتوجه به تصویر منتشر شده به نظر می‌رسد شرکت Phison وظیفه تولید و آماده‌سازی کنترلر PCIe 4.0 NVMe را تحت عنوان E16 برعهده داشته باشد. در ماه ژانویه سال میلادی جاری، این شرکت موفق شد کنترلر E16 را بر روی حافظه‌های فلش 96 لایه‌ای TLC که توسط میکرون توسعه داده‌ شده‌اند قرار داد.

اما باتوجه به بهبودهای صورت گرفته هم در کنترلر و هم در نوع حافظه فلش استفاده شده که از نوع BiCS 4 تولید توشیبا به حساب می‌آید، انتظار افزایش عملکرد با سرعت 4.8 و 4.4 گیگابایت بر ثانیه به ترتیب در بخش خواندن و نوشتن وجود دارد. فعلا فقط باید صبر کرد و دید گیگابایت با اس اس دی جدید PCIe 4.0 M.2 خود در نمایشگاه کامپیوتکس چه عملکردی را به نمایش خواهد گذاشت.

قابل ذکر است در جریان این نمایشگاه مهم در حوزه کامپیوتر و فناوری‌های ارتباطی، قرار است پردازنده‌های 7 نانومتری جدید با 16 هسته پردازشی، پردازشگرهای گرافیکی با معماری 7 نانومتری و بسیاری دیگر نیز برای نخستین بار رونمایی شوند.

گیگابایت نیز علاوه بر اس اس دی PCIe 4.0 M.2 خود، تجهیزات جدیدی را در بخش فناوری‌های ارتباطی نسل پنجم و دیتاسنترها، هوش مصنوعی، راهکارهای خنک کننده مبتنی بر مایع و AioT در معرض نمایش قرار دهد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *