سخت‌افزار

AMD از پردازنده های Ryzen Embedded V2000 با عملکرد و کارایی بالا رونمایی کرد

AMD از پردازنده های Ryzen Embedded V2000 با عملکرد و کارایی بالا رونمایی کرد

میانگین امتیاز این مطلب: 4

کمپانی AMD از جدیدترین محصول قدرتمند و مجتمع خود پرده برداشت. پردازنده‌های AMD Ryzen Embedded V2000 دارای تکنولوژی ساخت 7 نانومتر، بر مبنای معماری “Zen 2” و دارای واحد گرافیکی قدرتمند AMD Radeon Graphics هستند. این پردازنده‌ها کلاس جدیدی از عملکرد را با فناوری 7 نانومتر، بازده انرژی بسیار قابل توجه ارائه می‌دهند. خانواده پردازنده‌های AMD Embedded Ryzen V2000 برای سیستم‌هایی از قبیل تین کلاینت و مینی‌ پی‌سی‌ در نظر گرفته شده‌اند. تجهیز به سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای و تراشه گرافیکی دارای 7 واحد CU یا 448 هسته‌ای، پردازنده‌های AMD Ryzen Embedded V2000 را قادر می‌سازد تا نسبت به نسل گذشته، 2 برابر کارایی بهتر به ازای هر وات مصرف انرژی، 30 درصد کارایی بهتر در حالت تک هسته‌ای و 40 درصد واحد گرافیکی قوی‌تری داشته باشد. کاربرانی که نیاز به چندین مانیتور با رزولیشن بالا دارند، با استفاده از خانواده Ryzen Embedded V2000 قادر خواهند بود تا حداکثر از 4 مانیتور با وضوح تصویر 4K استفاده کنند.

یکی از مدیران ارشد AMD، در خصوص پردازنده‌های جدید صحبت‌هایی را ارائه دادند: « ای‌ام‌دی به عرضه‌ی پردازنده‌های مجتمع قدرتمند برای مشتری‌های خود با سری جدید Ryzen Embedded V2000 ادامه می‌دهد. با قرار دادن سی‌پی‌یو‌های Zen 2 و تراشه گرافیکی Radeon Graphics و تکنولوژی ساخت 7 نانومتر در کنار یکدیگر، ما اکنون کلاس جدیدی از عملکرد و بازدهی انرژی  را در اختیار مشتریان خود قرار داده‌ایم.»

طبق اطلاعات موجود، پردازنده‌های Ryzen Embedded V2000 در حال حاضر شامل 4 مدل هستند که همگی قدرتمند به نظر‌ می‌رسند. ضعیفترین عضو این خانواده، Ryzen Embedded V2516 دارای 6 هسته و 12 رشته‌ی پردازشی با TDP بین 10 تا 25 وات است و دارای فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز و فرکانس توربو 3.95 گیگاهرتز می‌باشد. واحد گرافیکی این پردازنده دارای 6 خوشه پردازشی معادل با 384 پردازنده جریانی است که هنوز مشخص نیست معماری آن RDNA یا RDNA2 است. تمامی مدل‌های Ryzen Embedded V2000  از حافظه DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز به طور کامل پشتیبانی می‌کنند.

منبع: techpowerup

4 دیدگاه در “AMD از پردازنده های Ryzen Embedded V2000 با عملکرد و کارایی بالا رونمایی کرد

  1. محمدرضا رحیمی پناه گفت:

    ببخشید برای استفاده از این پردازنده ها از چه مادربردی باید استفاده کرد؟

    1. سید مهدی یحیایی گفت:

      سلام
      این پردازنده‌ها به صورت جداگانه قابل خریداری نیست و برای دستگا‌هایی مثل مینی‌ پی‌سی در نظر گرفته شده. برای پلتفرم دسکتاپ APU‌ های ای‌ام‌دی در دسترس هستند و احتمالا به صورت سری جدید APU های ای‌ام‌دی معرفی خواهد شد.

      1. محمدرضا رحیمی پناه گفت:

        ممنونم از راهنماییتون

      2. mr.honarian7 گفت:

        سلام خسته نباشید سوکت AM4 این سری پردازنده رو ساپورت میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *