سخت‌افزار

CES 2020: رونمایی AMD از پردازنده‌های موبایل سری Ryzen 4000

AMD از پردازنده‌های موبایل سری Ryzen 4000 رونمایی کرد

کمپانی AMD امروز از پردازنده‌های موبایل جدید خود در سری Ryzen 4000 رونمایی کرد. این پردازنده‌ها قرار است با سریع‌ترین پردازنده‌های موبایل اینتل از نسل دهم آیس لیک و کامت لیک رقابت کنند. در قلب پردازنده‌های جدید رایزن 4000 یک تراشه 7 نانومتری با اسم رمز Renoir جای گرفته که نسبت به نسل قبلی (پیکاسو) تعداد هسته‌های بیشتر (دو برابر) را ارائه می‌کند.

پردازنده‌های جدید از نرخ IPC بهبود یافته‌ای بهره برده و در این زمینه عملکردی حدودا 2 برابر بهتر را به نمایش می‌گذارند. Renoir یک پردازنده شامل هشت هسته پردازشی مبتنی بر معماری Zen 2 را با یک تراشه گرافیکی Vega ادغام نموده است. این تراشه گرافیکی از موتورهای تصویر و مالتی‌مدیا ریزمعماری Navi نیز بهره می‌برد که به آن قدرت پردازش گرافیکی مناسبی می‌دهد.

پردازنده‌های موبایل Ryzen 4000 از یک IMC دو کاناله با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 و همچنین LPDDR4X بهره می‌برد. همچنین دو کلاس متفاوت از پردازنده‌های موبایل رایزن 4000 وجود دارد؛ سری U و H. پردازنده Ryzen 7 4800U با طراحی توان حرارتی 15 واتی خود، نوت‌بوک‌های سبک وزن و کاملا پرتابل را هدف گرفته و قرار است با پردازنده‌های Core i7 از سری Ice Lake-U رقابت کند. به لطف تعداد هسته و نرخ IPC بالاتر، احتمالا این رقابت به نفع AMD تمام خواهد شد.

AMD از پردازنده‌های موبایل سری Ryzen 4000 رونمایی کرد

AMD از پردازنده‌های موبایل سری Ryzen 4000 رونمایی کرد

پردازنده Ryzen 7 4800H از سوی دیگر با طراحی توان حرارتی 45 واتی خود سرعت هسته بالاتری را هم در بخش پردازنده و هم تراشه گرافیکی ارائه نموده و از نظر عملکردی می‌تواند پردازنده دسکتاپ Core i7-9700K اینتل را شکست دهد. این پردازنده از سری Ryzen 4000 همچنین فناوری SmartShift را نیز معرفی می‌کند. اسمارت شیفت یک تکنولوژی انحصاری در مجازی‌سازی بین تراشه گرافیکی مجتمع و اختصاصی است که با توجه به حجم کاری از نظر پردازش گرافیکی، به نوت‌بوک شما اجازه جابجایی بین دو تراشه را می‌دهد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *