سخت‌افزار

AMD پردازنده Epyc 2 را سه‌ماهه سوم عرضه می‌کند؛ Navi ارزان‌تر از Radeon VII

AMD

کمپانی AMD امروز اعلام کرد که قصد دارد پردازشگرهای گرافیکی جدید Navi مبتنی بر معماری 7 نانومتری و همچنین پردازنده‌های سرور Rome Epyc را در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری به بازار عرضه کند. این سه‌ماهه از ماه جولای آغاز شده و در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد بنابراین تا عرضه رسمی این تراشه‌های جدید به بازار حداقل 2 ماه دیگر باید صبر کنیم.

بدین ترتیب انتظار می‌رود AMD در جریان نمایشگاه کامپیوتکس پردازشگرهای گرافیکی جدید NAVI را معرفی کند اما احتمالا عرضه کارت‌های گرافیکی مبتنی بر آن به بازار به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. این تولیدکننده تراشه در خصوص این پردازشگرهای گرافیکی جدید زمان دقیقی را مشخص نکرده و صرفا به اعلام سه‌ماهه سوم بسنده نموده است.

NAVI معماری جدید و اصلی پردازشگرهای گرافیکی AMD است که بر پایه فناوری 7 نانومتری تولید شده و از حافظه‌های گرافیکی پرسرعت و جدید GDDR6 بهره می‌برد. پردازنده‌های سرور جدید Epyc 2 نیز در سری جدید Rome از سه‌ماهه سوم سال جاری در دسترس قرار گرفته و در مدل‌های مختلفی با حداکثر 64 هسته پردازشی عرضه خواهند شد.

میزان فروش سال به سال تراشه‌های Ryzen و EPYC کمپانی AMD دو برابر شده است. همچنین درآمد این کمپانی در بازه‌های سه‌ماهه نیز کاهش 10 درصدی را شاهد بوده و علت آن به گفته ای‌ام‌دی کاهش میزان فروش پردازنده‌های کلاینت بوده است. به هر حال، این کمپانی سهم خود از بازار کامپیوترهای شخصی دسکتاپ را برای 6 سه‌ماهه متوالی افزایش داده که قابل توجه محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود با ورود نخستین پردازشگر گرافیکی 7 نانومتری AMD به بازار که خوشبختانه محصولات مبتنی بر آن قیمت ارزان‌تری نسبت به کارت‌های گرافیکی مبتنی بر Radeon VII خواهند داشت، درآمد این کمپانی در سه‌ماهه‌های آینده باز هم روند افزایشی داشته باشند.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *