سخت‌افزار

AMD از کارت‌ گرافیک حرفه‌ای Radeon Pro VII رونمایی کرد

AMD از کارت‌ گرافیک حرفه‌ای Radeon Pro VII رونمایی کرد.

کمپانی AMD امروز از کارت گرافیک حرفه‌ای جدید خود تحت عنوان Radeon Pro VII رونمایی کرد. این کارت گرافیک قادر است به خوبی نیازهای طراحان سه‌بعدی، مهندسین حرفه‌ای و کاربرانی که به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوای رسانه‌ای فعالیت می‌کنند را تامین کند.

کارت گرافیک جدید AMD بر پایه ماژول چند تراشه‌ای Vega 20 توسعه یافته و برای تولید پردازشگر گرافیکی آن از فناوری ساخت 7 نانومتری استفاده شده است. این پردازشگر گرافیکی به رابط حافظه عریض 4096 بیتی HBM2 دسترسی دارد و 4 ردیف حافظه در نظر گرفته شده برای این کارت گرافیک، مجموعا حافظه گرافیکی 16 گیگابایتی را ارائه می‌دهند.

پردازشگر گرافیکی طراحی شده برای Radeon Pro VII از 3840 پردازنده استریم بهره می‌برد که در 60 واحد پردازشی تقسیم شده‌اند. این پردازشگر گرافیکی از 240 واحد بافت‌دهی و 64 واحد خروجی رندر برخوردار است که عملکرد بسیار خوبی را در سیستم‌های ورک‌استیشن و حرفه‌ای نوید می‌دهد.

پردازشگر گرافیکی Radeon Pro VII توان محاسباتی 6.55 ترافلاپی را ارائه می‌دهد و این در حالی است که پردازشگر Radeon VII سال گذشته AMD توان محاسباتی 3.36 ترافلاپی را در دسترس قرار می‌داد که تفاوت محسوس بین این دو کارت گرافیک را نشان می‌دهد. تفاوت مهم دیگر، بهره‌مندی از پل اتصال فیزیکی Infinity Fabric است که به کاربر این امکان را می‌دهد دو کارت گرافیک Radeon Pro VII را به یکدیگر متصل کرده و حافظه گرافیکی را به 32 گیگابایت افزایش دهد.

هر پردازشگر گرافیکی از دو لینک Infinity Fabric با سرعت کاری 1333 مگاهرتزی بهره می‌برد که هر کدام پهنای باند 42 گیگابیت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌کنند. با اتصال دو کارت گرافیک، پهنای باند به 158 گیگابیت بر ثانیه‌ای ایجاد می‌شود که فوق‌العاده است؛ این پهنای باند حتی نسبت به 64 گیگابیت بر ثانیه‌ای که رابط اتصال PCIe 4.0 x16 ارائه می‌دهد نیز 2 برابر بیشتر است.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *