سخت‌افزار

ASMedia: مادربردهای چیپست AMD B550 و A520 سال آینده عرضه می‌شوند

ASMedia: مادربردهای چیپست AMD B550 و A520 سال آینده عرضه می‌شوند

اگر لیست قیمت MSRP که به تازگی فاش شده صحت داشته باشد احتمالا مادربردهای مبتنی بر چیپست جدید AMD X570 از قیمت بالایی برخوردار بوده و حتی از این نظر به راحتی می‌توانند مادربردهای گران قیمت مبتنی بر چیپست حرفه‌ای Z390 Express اینتل را نیز شکست دهند!

اما آن دسته از کاربرانی که به دنبال مادربردهای مقرون به صرفه‌ای برای پردازنده‌های جدید سری Ryzen 3000 خود هستند احتمالا باید در بین مادربردهای مبتنی بر چیپست سری AMD 400 گزینه مورد نظر خود را بیابند. این کاربران با بهره‌گیری از ویژگی USB BIOS Flashback که معمولا در تمامی مادربردهای پلتفرم AMD موجود است، می‌توانند مادربردشان را با این پردازنده‌های جدید سازگار کنند.

البته توجه داشته باشید که شما در پلتفرم‌های قدیمی امکان بهره‌مندی از رابط اتصال PCI-Express نسل چهار را نخواهید داشت. بدون شک این موضوع هنگام استفاده از یک کارت گرافیکی قدرتمند چندان حائز اهمیت جلوه نمی‌کند اما وقتی عملکرد یک درایو اس اس دی از نوع M.2 NVMe را در نظر بگیرید مسلما بهتر است به جدیدترین نسل رابط اتصال PCI-e مجهز باشید!

ASMedia: مادربردهای چیپست AMD B550 و A520 سال آینده عرضه می‌شوند

براساس گزارش تازه‌ای که از سوی ASMedia منتشر شده یکی از گزینه‌هایی که برای این دست از کاربران وجود دارد استفاده از مادربردهای مبتنی بر چیپست سری 500 است. به گفته منابع آشنا، انتظار می‌رود در سه ماهه پایانی سال میلادی جاری، ASMedia تراشه‌های مربوط به چیپست‌های جدید پلتفرم AMD را به تولیدکنندگان مادربرد ارائه نموده و احتمالا در سه ماهه نخست سال 2020 کاربران باید شاهد عرضه این مادربردها باشند.

این چیپست‌های جدید از استانداردهای جدید PCB مورد تایید AMD پشتیبانی می‌کنند که در نتیجه یک اسلات PCI-Express 4.0 x16 را برای کارت‌های گرافیکی ارائه نموده و اتصال‌های الکترونیکی(وایرینگ) بهبودیافته‌ای برای VRM پردازنده و حافظه را ارائه می‌دهند. این بهبود بدون شک بر روی توانمندی اورکلاکینگ نسبت به پلتفرم‌های نسل قبل تاثیر محسوسی خواهد گذاشت.

در حال حاضر دو SKU در حال ساخت می‌باشد که B550 به عنوان جانشین B450 و A520 به عنوان جانشین A320 خواهند بود.

منبع:techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *