سخت‌افزار

CES 2020: پاور 12 ولت و UPS جدید برند FSP رونمایی شدند

CES 2020: پاور 12 ولت و UPS جدید برند FSP رونمایی شدند

کمپانی FSP در جریان نمایشگاه CES امسال علاوه بر  منبع تغذیه‌های جدید خود، از کیس گیمینگ حرفه‌ای CMT710 نیز رونمایی کرد. پاور حرفه‌ای و ماژولار Hydro G Pro که نخستین بار در اواسط سال گذشته میلادی معرفی شده بود و پاورهای Dagger Pro SFX از دیگر محصولاتی بودند که توسط این کمپانی در نمایشگاه CES امسال در معرض نمایش قرار گرفتند.

پاور FSP500-30AKB از نظر ظاهری بیشتر شبیه به یک محصول رده پایین و یا پاورهایی است که به صورت پیش‌فرض به همراه کیس عرضه می‌شوند. اف‌اس‌پی این پاور را برای کامپیوترهای جدید اینتل طراحی کرده است. این کامپیوترها قرار است استانداردهای 5 ولت، 5VSB و 3.3 ولتی را کنار بگذارند.

پاور 12 ولتی جدید FSP تنها از دو دامنه مثبت 12 ولت و مثبت 12Vsb بهره برده و به همین دلیل دیگر از اتصال برق پر دردسر 24 پین ATX خلاص خواهید شد. این PSU تنها ولتاژ 12 ولتی را در اختیار مادربرد قرار داده و سپس این ولتاژ از طریق VRM و سوییچ DC به DC به ولتاژهای پایین‌تر مناسب اجزای مختلف نظیر دستگاه‌های ذخیره‌سازی ساتا تبدیل خواهد شد.

اتصال برق 24 پین اکنون با یک اتصال جدید 10 پین جایگزین شده و تنها یک کابل با ولتاژ 12 ولت و 12VSB را ارائه می‌دهد. سایر کابل‌ها شامل اتصالات برق 8 پین EPS برای VRM پردازنده و اتصالات 2+6 پین PCIe مخصوص کارت گرافیک می‌شود. اتصالات برق EPS و PCIe مبتنی بر استاندارد 12 ولتی هستند.

محصول بعدی Emergy 1000، یک UPS جدید است که برای جابجایی بهتر و آسان‌تر به چرخ‌ و دستگیره مجهز شده و بدنه پلاستکی آن نیز باعث کاهش محسوس وزن شده است. با باز کردن زیپ می‌توانید به محل اتصال کابل برق 3 پین AC دسترسی پیدا کنید.

درون محفظه یک باتری از نوع سربی-اسیدی با ظرفیت 1.5 کیلو ولت‌ آمپر وجود دارد که از یک اینورتر AC نیز بهره می‌برد. این UPS امکان شارژ شدن از طریق برق شهری و همچنین پنل‌های خورشیدی با خروجی 12 ولت DC را میسر نموده است.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *