سخت‌افزار

ECS جدیدترین مینی‌پی‌سی فوق‌العاده کوچک و چندمنظوره‌ی خود را معرفی کرد

ECS جدیدترین مینی‌پی‌سی فوق‌العاده کوچک و چندمنظوره‌ی خود را معرفی کرد

کمپانی Elitegroup Computer Systems یه به اختصار ECS، یکی از عرضه‌کنندگان مادربرد، مینی‌پی‌سی، نوت‌بوک، دستگاه تلفن همراه و راه‌حل‌های هوشمند‌سازی شهر، جدید‌ترین مینی‌پی‌سی فوق‌العاده کوچک و کارامد خود را در دو مدل LIVA Q1A و LIVA Q1A Plus معرفی کرد. ابعاد این دستگاه به 74x74x34.6 میلی‌متر می‌رسد که در حد و اندازه‌ی یک ماوس اما با کارایی یک سیستم کامپیوتری است. LIVA Q1A به SoC چهار هسته‌ای راک‌چیپ و مدل Plus به نمونه‌ی شش هسته‌ای این SoC مجهز خواهد شد. این SoC می‌تواند 15 درصد توان مصرفی کمتری مصرف کند اما افزایش کارایی 50 بیشتری داشته باشد که مشخص نشده‌ این اعداد نسبت به چه SoC دیگری هستند؟! با استفاده از پردازنده‌ی مبتنی بر معماری ARM و بدنه‌ی آلومینیومی، سری LIVA Q1A بدون فن هم می‌توانند خنک‌سازی را به خوبی انجام دهند.

طراحی بدون فن، این دستگاه‌های کوچک را کاملا بی‌صدا کرده و البته انرژی کمتری نیز مصرف می‌کنند. سری LIVA Q1A از وضوح تصویر تا 4K نیز پشتیبانی خواهند کرد. سری LIVA Q1A به اندازه کافی کوچک است که می‌تواند در هر فضای محدودی نصب گردد و مناسب برای انواع کاربردهای دیجیتالی مانند مرکز خرید، کلاس هوشمند، حمل و نقل، هتل ها و مرکز بهداشتی است.

LIVA Q1A مجهز به SoC راک‌چیپ Rockchip RK3288 است که واحد سی‌پی‌یو آن شامل 4 هسته‌ی Cortex A17 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز می‌باشد. مدل LIVA Q1A Plus از مدل Rockchip RK3399 بهره‌مند می‌باشد که دارای دو هسته‌ی Cortex-A72 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است و پردازنده‌های A53 برای پردازش‌های سبک‌تر به‌کار می‌روند و در صورتیکه برنامه‌های به توان بیشتری نیاز داشته باشند، هسته‌های A72 کارایی را به میزان 50 درصد افزایش خواهند داد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *