سخت‌افزار

EVGA از مادربردهای Z390 DARK و Z390 FTW خود رونمایی کرد

Z390 DARK

کمپانی EVGA نیز مادربردهای جدیدش برپایه چیپست نسل بعد Z390 را تحت عنوان Z390 DARK و Z390 FTW به طور رسمی معرفی کرد. هر دو مادربرد از ابتدا با در نظر گرفتن نیازمندی‌های اورکلاکرها طراحی شده و ضمن رعایت جذابیت‌های ظاهری و طراحی چشمگیر، توانمندی بالایی در زمینه اورکلاک از خود به نمایش خواهند گذاشت.

از مادربرد EVGA Z390 DARK شروع کنیم، این محصول از طراحی استثنایی و کاملا منحصر بفردی بهره می‌برد که تاکنون نظیر آن را به ندرت یا حتی اصلا ندیده‌ایم! زد390 دارک از سوکت LGA 1151 با زاویه 90 درجه برخوردار است که به سمت اتصال برق 24 پین ATX قرار گرفته است.

مادربرد جدید ای‌وی‌جی‌ای از 17 فاز VRM با قطعات و اجزای بسیار باکیفیت بهره برده و خطوط طلایی استفاده شده بر روی آن سرعت و کیفیت انتقال برق را بهبود خواهد بخشید. EVGA بر روی بردهای خود همواره از اتصال‌های زاویه‌دار استفاده می‌کند که شامل اتصال برق 24 پین ATX و اتصال برق دوتایی 8 پین نیز می‌شود. این کار مدیریت آسان‌تر کابل‌ها را به دنبال دارد.

Z390 DARKZ390 DARK

از جمله ویژگی‌های Z390 DARK می‌توان به Creative Audio به همراه EVGA Nu Audio، دو NIC اینتل گیگابیت، پورت mini-Display ريال دکمه‌های فیزیکی پاور، ریست و CMOS، سوییچ‌های غیرفعال کننده PCIe، پشتیبانی از بایوس سه تایی، 8 هدر فن هوشمند و بسیاری دیگر اشاره نمود.

اما در مدل Z390 FTW طراحی کلاسیک ای‌وی‌جی‌ای وVRM  با 11 فاز را شاهد هستیم. زد390 اف‌تی‌دبلیو در واقع ویژگی و قابلیت خوبی که یک مادربرد مبتنی بر چیپست Z390 باید داشته باشد را به شما ارائه می‌کند. ویژگی‌هایی که در این مادربرد می توان به آنها اشاره کرد شامل 6 پورت ساتا، پورت‌های USB 3.1 نسل دوم Type-A و Type C، پورت‌های USB 3.1 نسل اول، پورت‌های USB 2.0، چند سوکت M.2، تراشه صوتی 7.1 کاناله Intel Optane به همراه EVGA NU Audio و یک NIC اینتل گیگابیت می‌شوند.

هنوز قیمت یا تاریخ عرضه دقیق و رسمی در خصوص دو مادربرد Z390 DARK و Z390 FTW منتشر نشده است، اما باتوجه به معرفی و عرضه پردازنده‌های نسل نهم اینتل در تاریخ 19 اکتبر، به نظر می‌رسد اطلاعات به مراتب بیشتری از این دو مدل و سایر نمونه‌های برپایه چیپست Z390 در فضای اینترنت ارائه شود.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *