سخت‌افزار

EVGA کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti KINGPIN را عرضه کرد

GeForce RTX 2080 Ti KINGPIN

کمپانی EVGA یکی از تولیدکنندگان شناخته شده و حرفه‌ای بازار سخت‌افزاری کامپیوترهای شخصی است که در زمینه تولید انواع کارت گرافیک، منبع تغذیه و مادربرد فعالیت دارد. این کمپانی امروز از کارت گرافیک جدید و پرچمدار خود تحت عنوان GeForce RTX 2080 Ti KINGPIN رونمایی کرد. این کارت گرافیک توسط یکی از اورکلاکرهای معروف دنیا به نام Vince “KINGPIN” Lucido طراحی شده است.

برخلاف نسل‌های قبلی کارت‌های گرافیکی پرچمدار تحت برند KINGPIN، این محصول از یک راهکار خنک کننده مایع با حلقه بسته و یکپارچه برخوردار بوده که به صورت کارخانه‌ای تولید و مونتاژ شده است. صفحه خنک کننده یا سرد در این سیستم خنک کننده پردازشگر گرافیکی و حافظه را خنک می‌کنند و هیت‌سینک مسی اختصاصی طراحی شده نیز حرارت ایجاد شده را از VRM بیرون کشیده و با کمک یک فن 100 میلی‌متری تهویه هوا صورت می‌گیرد.

پراکنده کردن حرارت در GeForce RTX 2080 Ti KINGPIN توسط یک رادیاتور با ابعاد 240 در 120 میلی‌متر انجام می‌گیرد. این رادیاتور شامل دو فن اختصاصی با قابلیت ایجاد جریان هوای زیاد می‌شود. برای علاقه‌مندان راهکارهای خنک‌سازی مایع دست‌ساز نیز EVGA واتر بلاک جداگانه و اختیاری Hydro Copper را برای این مدل به فروش می‌رساند که پوشش کاملی را ارائه داده و اگر قصد اورکلاکینگ جدی این کارت را دارید شاید KINGPIN لوله‌های خنک کننده LN2 یا نیتروژن مایع را نیز ارائه دهد.

GeForce RTX 2080 Ti KINGPINGeForce RTX 2080 Ti KINGPIN

PCB کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti KINGPIN توسط یکی از مد کننده‌های ولتاژ اسطوره‌ای به نام Illya “TiN” Tsemenko طراحی شده و از ضخامت فوق‌العاده 12 لایه‌ای برخوردار است. VRM در این کارت گرافیک به صورت 3+16 فاز، قدرت بسیار عالی را با استفاده از سه اتصال برق PCIe هشت پین در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نسخه اورکلاک شده کارخانه‌ای GeForce RTX 2080 Ti با سرعت هسته 1770 مگاهرتزی در حالت Boost مسلما در بازه قیمتی 1900 دلاری اصلا جذاب نیست، اما قطعا کسی GeForce RTX 2080 Ti KINGPIN را به خاطر فرکانس یا پهنای باند حافظه گرافیکی آن نمی‌خرد!

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *