سخت‌افزار

iMac جدید به قابلیت ردیابی و نظارت سلامت کاربر مجهز است

iMac

تا به این لحظه اپل واچ تنها دستگاه معرفی شده از سوی اپل است که می‌تواند اطلاعات سلامتی کاربر مانند ضربان قلب را ردیابی کند. همچنین براساس شایعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند به نظر می‌رسد اپل قصد دارد ویژگی‌های مشابه‌ای را برای ایرفون‌های ایرپاد خود نیز ارائه کند. اما ظاهرا اپل به همینجا رضایت نداده و به دنبال این است که قابلیت‌های ردیابی و نظارت سلامت را در کامپیوترهای iMac جدید خود نیز قرار دهد.

براساس پتنت جدیدی که رویت شده اپل در حال بررسی ایده‌ای است که در آن قابلیت‌های ردیابی سلامت در کامپیوترهای iMac به کار گرفته می‌شوند. این پتنت در واقع با عنوان “دستگاه الکترونیکی قابل حمل مجهز به حسگر زیستی” ثبت شده و در واقع تلاش اپل برای گنجاندن حسگرهای ردیابی و نظارت سلامتی کاربر در کامپیوترهای شخصی‌اش را نشان می‌دهد.

هنوز مطمئن نیستیم که این قابلیت به چه صورتی کار می‌کند. شاید اپل بتواند حسگرهای جدیدش را درون صفحه کلید آی‌مک جاسازی کند که البته با این کار بدون شک این صفحه کلید از قبل نیز گران‌تر خواهند شد! البته این امکان در ترک‌پد نیز وجود دارد که در این صورت جذاب‌تر نیز خواهد بود. شاید هم اپل بخواهد چنین قابلیتی را در بخشی که حسگر تشخیص اثر انگشت تاچ آی‌دی در کامپیوترهای مک‌بوک قرار گرفته ارائه کند. بدین ترتیب هر زمانی که کاربر انگشتان خود را بر روی این حسگر قرار می‌دهد اطلاعات حیاتی وی رصد خواهد شد.

در واقع این قابلیت شاید باعث شود کاربر با مشاهده وضعیت سلامتی خود به انجام فعالیت بیشتر مانند بلند شدن از روی صندلی یا کمی قدم زدن تشویق شوند. چنین قابلیتی هم اکنون در ساعت‌های هوشمند اپل واچ به کار گرفته شده و دلیلی وجود ندارد که در سایر دستگاه‌ها از جمله iMac که معمولا افراد در طول روز ممکن است ساعت‌ها پشت آن بنشینند شاهد چنین قابلیت‌هایی نباشیم.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *