سخت‌افزار, شبکه و اینترنت

NETGEAR چهار روتر جدید با پشتیبانی از Wi-Fi 6 را معرفی کرد

NETGEAR چهار روتر جدید با پشتیبانی از Wi-Fi 6 را معرفی کرد

کمپانی NETGEAR امروز از چهار مدل جدید روتر خود با پشتیبانی از استاندارد بی‌سیم Wi-Fi 6 (802.11ax) رونمایی کرد. این استاندارد جدیدترین نسل از فناوری وای‌فای محسوب می‌شود که عملکرد آن تا چهار بار بهتر از نسخه Wi-Fi 5 (802.11ac) می‌باشد. به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند OFDMA می‌توان چندین دستگاه را با سرعت بالا و پهنای باند عالی به روتر متصل نمود.

وای‌فای 6 پیشرفتی بزرگ و محسوس هم در بحث ظرفیت و هم قابلیت اطمینان شبکه‌های بی‌سیم محسوب می‌گردد که سطح جدیدی از ارتباطات بی‌سیم فوق‌العاده سریع و عملکرد عالی را در این نوع از شبکه‌ها در اختیار کاربران خانگی قرار خواهد داد.

روتر Nighthawk AX4 4-Stream AX3000 نت‌گیر با قیمت 180 پوندی خود از ماه آپریل در دسترس قرار داشته و سرعت‌های بالای وای‌فای تا حداکثر 3 گیگابیت بر ثانیه را به همراه پردازنده دو هسته‌‌ای قدرتمند و استریمینگ فوق‌العاده روان محتوای 4K UHD در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

روتر Nighthawk AX8 8-Stream AX6000 مدلی دیگری است که NETGEAR قیمت بالاتر 300 پوندی را برای آن تعیین نموده و هم اکنون قابل خرید می‌باشد. این روتر از سرعت بسیار بالای وای‌فای تا حداکثر 6 گیگابیت بر ثانیه به همراه طراحی چشم‌نواز و جذاب برخوردار بوده و قادر است چهار باند 2.4 گیگاهرتزی و چهار باند 5 گیگاهرتزی بی‌سیم را در اختیار کاربر قرار دهد.

Nighthawk AX12 12-stream AX6000 یک روتر وای‌فای 6 با قیمت 360 دلاریست که از ماه آپریل در بازار عرضه شده و قادر است ارتباط بی‌سیم با حداکثر سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد. این روتر از یک پردازنده چهارهسته‌ای بهینه شده 64 بیتی با سرعت 2.2 گیگاهرتزی نیز برخوردار است.

در نهایت روتر Nighthawk Tri-band AX12 کمپانی NETGEAR با قیمت نامشخص در ماه می سال جاری عرضه خواهد شد. این روتر وای‌فای 6 سرعت بالای 10.8 گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه داده و برای کاربران خانگی که قصد اتصال همزمان چندین دستگاه بدون محدودیت در پهنای باند و سرعت اتصال را دارند یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌گردد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *