لپ‌تاپ, معرفی

معرفی لپ تاپ سری IdeaPad L3 لنوو

ideapad_L3

IdeaPad L3 لنوو مجهز به سری 10 پردازنده های Core i و مناسب برای تولید محتوا

لنوو از جمله برندهایی است که در زمینه ساخت لپ تاپ مدل‌های متنوعی برای مشتریان خود با نیازهای متنوع دارد.

لپ تاپ لنوو IdeaPad L3 جزء سری های میان رده شرکت لنوو می باشد و در زمان نگارش این مطلب جدیدترین لپ تاپ 15 اینچ سری IdeaPad این شرکت محسوب می شود که در سال 2020 رونمایی گردید.

IdeaPad L3 برای نخستین بار با گارانتی 24 ماهه الماس رایان ایرانیان به بازار ایران عرضه شده است.

این لپ تاپ تلفیقی از دو مدل L340 و S540 می باشد، با سخت افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، ، اداری و مهندسی، تولید محتوا، گرافیک و ویدیو و … می باشد. طراحی ساده و در عین حال جذاب این سری همراه با استفاده از پلاستیک بسیار با کیفیت باعث گردیده تا در دسته بندی لپ تاپ های میان رده، رقیبی جدی برای دیگر شرکت های تولید کننده لپ تاپ به شمار رود و با توجه به قیمت مناسب، مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرد. طراحی ظاهری این دستگاه تقریبا مشابه S540 و جنس بدنه آن مشابه L340 می باشد.

گفتنی است که این مدل از لپ تاپ های لنوو در کنار قیمت قابل قبولی که دارند، عملکرد بسیار خوبی را نیز از خود به نمایش می‌گذارند. درواقع این لپ تاپ می‌تواند انتخابی عالی برای آن دسته از کاربرانی باشد که مدام در سفر هستند و به لپ تاپی مناسب کار نیاز دارند، از طرفی نیز می‌خواهند هزینه‌ای مقرون به صرفه را برای چنین لپ تاپی بپردازند.

مشخصات ظاهری:

اگر شما هم به دنبال یک لپ تاپ سبک و باریک می‌گردید، بهتر است بدانید که ضخامت این IdeaPad L3 کمتر از 23 میلیمتر و وزن دستگاه 2.2 کیلوگرم می باشد و قابلیت حمل بالایی دارد.

ابعاد این دستگاه طول 363 میلیمتر، عرض 254.6 میلیمتر و ضخامت 22.9 میلیمتر می باشد.

قاب پشتی لپ تاپ L3 از جنس پلاستیک بسیار باکیفیت بالا بوده که علاوه بر استحکام قابل قبول در مقابل خط و خش نیز تا حدود زیادی مقاوم است. مات بودن قاب پشتی باعث گردیده تا اثر انگشت کمتر بر روی آن باقی بماند و این نیز یکی دیگر از نقاط مثبت این لپ تاپ می باشد.

تاچ پد این لپ تاپ از فن آوری چند لمسی بهره برده و دقت لمس بالایی دارد. نکته مثبت طراحی تاچ پد مربوط به جنس آن است که احساس لیز خوردن انگشت را بر روی آن نخواهید داشت.

سری L3 در 3 رنگ سفید، خاکستری و سرمه ای تیره به بازار عرضده شده است

ideapad_L3
  • 7. کومبو هدفون/میکروفن
  • 8. USB-C 3.1 Gen 1
  • 5. پورت HDMI
  • 6. USB-A 3.1 Gen 1
  • 3. ورودی آداپتور
  • 4. شبکه RJ45
  • 1. درایو نوری
  • 2. قفل کنسینگتون

پردازنده :

شرکت لنوو برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ از کم مصرف ترین پردازنده های موجود شرکت  Intel استفاده کرده است. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که پردازنده های نسل دهم سری U شرکت اینتل به دلیل تغییرات گسترده در معماری آنها نسبت به نسل های گذشته قدرت های به مراتب قوی تری دارند (با ثابت ماندن مصرف انرژی) و با افزایش فرکانس پردازنده، گزینه های ایده آلی برای کارهای نیمه سنگین محسوب می شوند.

در این سری شرکت لنوو از 5 پردازنده مختلف استفاده کرده است.

در ارزانترین مدل از پردازنده سلرون 5205U استفاده شده که 2 هسته ای بوده و 2 هسته مجازی دارد، فرکانس پردازش آن 1.9GHz می باشد و با حافظه کش 2 مگابایت.

مدل بعدی با پردازنده Pentium Gold 6450U با 2 هسته فیزیکی و 4 هسته مجازی با فرکانس پایه 2.4 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه کش می باشد.

در سری Core i3 از پردازنده 10110U با 2 هسته فیزیکی و 4 هسته مجازی با فرکانس پایه 2.4 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.1 گیگاهرتز و 4 مگابایت حافظه کش می باشد.

در سری Core i5 از پردازنده 10210U با 4 هسته فیزیکی و 8 هسته مجازی با فرکانس پایه 1.6 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.2 گیگاهرتز و 6 مگابایت حافظه کش می باشد.

و قدرتمندترین پردازنده این سری Core i7 10510U با 4 هسته فیزیکی و 8 هسته مجازی با فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.9 گیگاهرتز و 8 مگابایت حافظه کش می باشد.

به طور کلی بنچمارک های منتشر شده نشان می دهد این پردازنده ها حدود 15 درصد افزایش کارایی نسبت به مدل های مشابه نسل پردازنده های اینتل دارند.

گرافیک :

گرافیک Onboard این سری از نوع Intel UHD Graphic می باشد و گرافیک جداگانه مدلNVIDIA GeForce MX130 (2GB GDDR5) بوده که برای تولید محتوی مناسب می باشد.

حافظه رم:

مدل های سلرون و پنتیوم دارای یک حافظه رم 4 گیگ Sold شده با فرکانس 2400 مگاهرتز می باشد و یک ماژول با حداکثر حافظه قابل پشتیبانی 8 گیگابایت با فرکانس 2400 باعث می شود تا این دستگاه حداکثر از 12 گیگابایت حافظه رم پشتیانی کند. مدل های Core i به همین شکل بوده ولی فرکانس حافظه رم آنها از نوع 2666 گیگاهرتز می باشد.

صفحه نمایش:

در این سری از 3 نوع صفحه نمایش HD (1366×768)، FHD (1920×1080) و FHD (1920×1080) IPS استفاده شده است.

مدل IPS دارای شدت روشنایی 250 nits می باشد و شدت روشنایی در سایر مدل های 220 nits می باشد.

از نکات مثبت در مورد صفحه نمایش این دستگاه مات بودن آن است که در محیط های باز و پرنور مشکلی در مشاهده صفحه نخواهید داشت، به طور کلی صفحه نمایش این لپ تاپ با توجه به بازه قیمتی و در مقایسه با سایر رقبا یک نقطه قوت برای آن محسوب می شود.

ذخیره سازی :

درگاه های 2.5 اینچی ساتا و M.2 به شما امکان می دهد تا در کنار حافظه پر سرعت SSD از فضای هارد استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که هارد 2.5 اینچی باید از نوع 7 میلیمتر باشد. همچنین SSD M.2 این دستگاه می تواند در سایزهای 22/42 و  22/80 باشد و از SSD های ساتا و NVMe پشتیانی می کند.

شبکه و ارتباطات :

شبکه وایرلس از نوع AC و بلوتوث نسخه 5 ، درگاه شبکه گیگابیتی، 2 پورت USB 3.1 Gen 1، 1 پورت USB 3.1 Type-C Gen 1 و یک عدد پورت HDMI 1.4b پورت ها  و درگاه های ارتباطی این دستگاه می باشد.

باتری:

باتری به کار رفته در این لپ تاپ ها هم از نوع لیتیومی 3 سلولی و ظرفیت 36WH می باشد. باتری این لپتاپ نسبت به نسل قبلی که دارای باطری با ظرفیت 32WHr بود ارتقاء زیادی پیدا کرده است . طراحی مدار برق دستگاه به گونه ای طراحی گردیده که در صورت شارژ کامل، باتری از مدار خارج می شود تا آسیبی به باتری وارد نگردد (مدار قطع کن باطری). در سایت لنوو حداکثر زمان نگهداری باتری 9.5 ساعت درج شده است.

به طور کلی لپ تاپ IdeaPad L3  شرکت لنوو را می توان یکی از مناسب ترین لپ تاپ های میان رده با سخت افزاری مناسب و وزن نسبتا سبک، حال حاضر بازار دانست که با در نظر گرفتن قیمت، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، امور اداری، دانش آموزی و … می باشد. همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به قیمت آن در دسته بندی لپ تاپ ها کاملا اقتصادی است (خصوصا در مقایسه با لپ تاپ های سری VivoBook S شرکت ایسوس)، با توجه به برند سازنده، سخت افزار نسبتا قوی، صفحه نمایش با کیفیت، وزن نسبتا مناسب و در نظر گرفتن قیمت سایر رقبا ارزش خرید این محصول بالا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *