لپ‌تاپ

میکروفون مک‌بوک جدید هنگام بسته شدن لپ‌تاپ کاملا جدا می‌شود

مک‌بوک

همان طور که می‌دانید اپل در مک‌بوک‌های خود از یک چیپ ویژه به نام T2 استفاده کرده که بر روی ویژگی‌های امنیتی تمرکز دارد. این چیپ نخستین بار در iMac Pro 2017 اپل مورد استفاده قرار گرفت که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در سال جاری نیز اپل از این چیپ مخصوص در مک‌بوک‌ پرو اواسط 2018، مک‌بوک ایر جدید و جدیدترین مک مینی استفاده کرده است.

این چیپ وظایف مختلفی را در بخش امنیتی دستگاه مدیریت می‌کند که شامل میکروفون مک‌بوک‌ها نیز می‌شود. بدین ترتیب احتمال اینکه کسی از میکروفون لپ‌تاپ‌های جدید اپل به منظور شنود استفاده کند به حداقل رسیده است.

کمپانی اپل در یک سند امنیتی جدید اعلام کرد که این چیپ امنیتی میکروفون داخلی مک‌بوک را به صورت فیزیکی جدا می‌کند. در واقع با این توانمندی جدید، زمانی که درب لپ‌تاپ خود را می‌بندید میکروفون به صورت کامل جدا خواهد شد و به هیچ عنوان نمی‌توان از آن استفاده یا بهتر بگوییم سوءاستفاده نمود.

در این سند همچنین به این موضوع اشاره شده که باتوجه به سخت‌افزاری بودن این عمل، هیچ نرم‌افزاری در سیستم عامل macOS حتی اگر دسترسی‌های روت و کرنل را نیز داشته باشد قادر نخواهد بود از میکروفون استفاده کند. این موضوع حتی در خصوص نرم‌افزاری که برای چیپ T2 طراحی شده نیز صدق می‌کند تا در صورت بسته بودن درب لپ‌تاپ، میکروفون عملا قابل استفاده نباشد.

اپل در ادامه می‌گوید که نیازی به انجام این کار برای دوربین جلو مک‌بوک وجود نداشت چرا که هنگام بسته شدن درب لپ‌تاپ میدان دید دوربین به اندازه‌ای محدود و کوچک می‌شود که نگرانی خاصی در خصوص آن وجود نخواهد داشت.

این یک ویژگی‌ امنیتی بسیار عالی است که در برابر بسیاری از سوءاستفاده‌های از راه دور که به وسیله میکروفون داخلی دستگاه‌ها صورت می‌گرفتند از کاربر محافظت خواهد نمود. البته همان طوری که گفتیم این قابلیت زمانی اجرا می‌شود که درب لپ‌تاپ بسته باشد، پس هنگام باز بودن درب لپ‌تاپ همچنان باید مراقب باشید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *