لپ‌تاپ

هواوی از لپ‌تاپ حرفه‌ای Matebook 13 رونمایی کرد

Matebook 13

کمپانی هواوی که در بازار گوشی‌ و ساعت‌های هوشمند عملکرد موفقی را داشته اکنون با عرضه لپ‌تاپ Matebook 13 در تلاش است تا سهم خود از بازار لپ‌تاپ‌ها را نیز افزایش دهد. این لپ‌تاپ که یک محصول رده‌بالا و گران قیمت محسوب می‌شود از نظر قیمتی تنها کمی پایین‌تر از لپ‌تاپ محبوب Matebook X Pro قرار گرفته و ظاهرا هواوی قصد داشته تا همان ظاهر جذاب و حس خوشایند استفاده از مدل میت‌بوک ایکس پرو را این بار با قیمتی مقرون به صرفه‌تر ارائه دهد.

Matebook 13 از نظر وزن کمی سبک‌تر(1.24 در برابر 1.33 کیلوگرم) بوده و قطعا این خبر خوبی است. ضخامت مدل جدید نیز اگرچه کمی افزایش داشته(1.9 در برابر 14.6 میلی‌متر) اما اصلا محسوس نیست. بنابراین کاربر هنوز هم می‌تواند از طراحی یکپارچه و آلومینیومی این لپ‌تاپ لذت ببرد.

وقتی درب لپ‌تاپ را باز می‌کنید یک نمایشگر 13 اینچی با وضوح 2K و نسبت تصویر 3:2 توجه شما را جلب خواهد کرد. پنل استفاده شده برای این نمایشگر قابلیت بازتولید 100 درصد رنگ‌های سیستم sRGB را داشته و در این زمینه می‌توان گفت Matebook 13 نسبت به بسیاری از رقبای خود وضعیت بهتری دارد.

Matebook 13Matebook 13

یکی از نوآوری‌های هواوی در این مدل استفاده دو منظوره از دکمه پاور به عنوان حسگر اثرانگشت است که در قسمت بالایی و نزدیک به لبه سمت چپ لپ‌تاپ قرار گرفته است. دو بلندگو نیز در لبه پایینی لپ‌تاپ قرار دارند که احتمالا از نظر عملکرد در سطح پایین‌تری نسبت به میت‌بوک ایکس پرو قرار خواهند گرفت.

در هر سمت لپ‌تاپ یک پورت USB-C تعبیه شده که اگرچه تعدادشان زیاد نیست اما خب برای بسیاری از کاربران کفایت خواهد کرد. همچنین هواوی یک داک/هاب USB-C نیز در جعبه لپ‌تاپ قرار داده تا کاربرانی که همچنان از دستگاه‌هایی مجهز به پورت USB استاندارد و حالا دیگر قدیمی استفاده می‌کنند، احساس راحتی کنند.

هواوی Matebook 13 را با دو کانفیگ عرضه می‌کند که به ترتیب 999 و 1299 دلار قیمت خواهند داشت:

  • پردازنده Core i5، 8 گیگابایت رم، تراشه گرافیکی مجتمع اینتل
  • پردازنده Core i7-8565U به همراه تراشه گرافیکی NVIDIA MX150(نسخه 25 واتی)

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *