لپ‌تاپ

کروم بوک‌های دوال بوت مجهز به سیستم عامل ویندوز تولید نخواهند شد

کروم بوک‌های دوال بوت مجهز به سیستم عامل ویندوز تولید نخواهند شد

اگر به خاطر داشته باشید چند سالی هست که شایعاتی مبنی بر تصمیم گوگل برای عرضه یک کروم بوک دوال بوت مجهز به سیستم عامل ویندوز به گوش می‌رسد. این قابلیت به کاربران این لپ‌تاپ‌های جذاب اجازه می‌دهد تا دو پلتفرم Chrome OS و ویندوز را در کنار هم و در یک دستگاه واحد در اختیار داشته باشند که بسیار عالیست.

همان طور که می‌دانید تا به این لحظه لپ‌تاپ‌‌های کروم بوک گوگل صرفا با سیستم عامل کروم این کمپانی روانه بازار می‌شدند و حالا به نظر می‌رسد گوگل پروژه کروم بوک دوال بوت مجهز به سیستم عامل ویندوز را بنا بر دلایل مختلف متوقف نموده و بنابراین این نوع از لپ‌تاپ‌ها را هیچگاه در بازار شاهد نخواهیم بود.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit متوجه شد که تمامی کدهای مرتبط با Alt OS که برای دوال بوت شدن سیستم عامل ویندوز بر روی یک کروم بوک بوده به طور کامل حذف شده است. این پروژه که گفته می‌شود با اسم رمز Project Campfire شناخته می‌شود، براساس گزارشات قبلی قابلیت بوت دوگانه سیستم عامل ویندوز بر روی کروم بوک را فراهم و احتمالا قرار بوده در آینده‌ای نه چندان دور آن را در محصولات نهایی ارائه نماید.

اما براساس اطلاعاتی که به تازگی مشخص شده ظاهرا گوگل از این تصمیم خود منصرف شده و قرار نیست هیچ لپ‌تاپ کروم بوک دوال بوتی را شاهد باشیم. متاسفانه هنوز گوگل در خصوص علل متوقف شدن این پروژه امیدوارکننده صحبتی نکرده و بنابراین هنوز مشخص نیست دقیقا چه عواملی باعث اتخاذ این تصمیم شده است.

اما اگر بخواهیم یکی از دلایل احتمالی این تصمیم را مورد بررسی قرار دهیم ظرفیت ذخیره سازی محدود لپ‌تاپ‌های کروم بوک است. در حال حاضر سیستم عامل ویندوز برای نصب به 40 گیگابایت فضا نیاز دارد و این در حالیست که اکثر کروم بوک‌های فعلی فقط 32 گیگابایت فضای داخلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *