لپ‌تاپ

باگ Adobe Premiere به بلندگوهای مک‌بوک پرو آسیب می‌زند

apple-macbook-pro-4

معمولا باگ‌های نرم‌افزاری می‌توانند باعث شوند که یک نرم‌افزار خاص از کار بیفتد و یا در شرایط حادتر سیستم عامل ریستارت شود. اما اینکه یک باگ‌ نرم‌افزاری بتواند باعث ایجاد آسیب‌های دائمی و فیزیکی به اجزای سخت‌افزاری یک کامپیوتر شود به هیچ عنوان اتفاق رایجی محسوب نمی‌شود. متاسفانه براساس گزارشات جدیدی که توسط برخی کاربران لپ‌تاپ مک‌بوک‌ پرو منتشر شده به نظر می‌رسد این مشکلات نه چندان رایج این بار گریبان‌گیر آنها شده است.

در یک سری از پست‌هایی که در انجمن رسمی نرم‌افزاری Adobe Premiere CC منتشر شده، به نظر می‌رسد که یک باگ موجود در این نرم‌افزار باعث آسیب دیدن دائمی و حتی و سوختن بلندگوهای لپ‌تاپ مک‌بوک پرو شده است.

به گفته یکی از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده، وی یک لپ‌تاپ مک‌بوک پرو 15 اینچی را دو ماه پیش خریداری نموده و در حال کار بر روی یک پروژه بوده است. صدای بلندگو نیز بر روی 50 درصد تنظیم شده اما ناگهان یک باگ صوتی باعث ایجاد صدا یا به عبارت بهتر نویزی گوش خراش شد و امکان قطع کردن صدا نیز فراهم نبود. پس از اینکه این صدا سرانجام قطع شد بلندگوها نیز به طور محسوسی حجم صدای خود را از دست داده بودند و با ریستارت کردن لپ‌تاپ متوجه شدم که بلندگوها به طور کامل از کار افتاده‌اند!

در ادامه کاربران دیگری نیز اعلام کردند که بلندگوی مک‌بوک پرو آنها در اثر این صدای گوش خراش و ناگهانی آسیب دیده و به طور کامل و دائمی از کار افتاده است. شرکت ادوبی در پاسخ به یکی از این کاربران پیشنهاد داد که هنگام استفاده از ابزارهایی مانند بهبود دهنده صوتی از خاموش بودن میکروفون‌ها اطمینان حاصل کنند. به نظر می‌رسد این مشکل و نویز بلندی که ایجاد می‌شود به علت یک فیدبک لوپ می‌باشد.

به هر حال هنوز مشخص نیست ادوبی برای رفع این باگ دقیقا چه برنامه‌ای دارد و فعلا باید منتظر واکنش رسمی این شرکت نرم‌افزاری بزرگ باشیم.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *