لپ‌تاپ

سامسونگ در حال کار بر روی Chromebook Pro جدیدش است

Chromebook Pro

دستگاه‌های Chromebook در گذشته‌ای نه چندان دور به عنوان جایگزینی ارزان قیمت برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی به حساب می‌آمدند اما حالا بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها نظیر در تلاش هستند تا کروم‌بوک‌هایی حرفه‌ای و با مشخصات سخت‌افزاری سطح بالا را تولید و به بازار عرضه کنند. سامسونگ، غول فناوری کره‌ای یکی از این شرکت‌هاست که چند سال پیش از نوت‌بوک کروم‌بوک رده‌بالای خود تحت عنوان Chromebook Pro رونمایی کرد.

اما حالا به نظر می‌رسد که این کمپانی در حال کار بر روی نسل جدیدی از نوت‌بوک Chromebook Pro خود می‌باشد. براساس گزارشی که توسط وب‌سایت کروم‌آنباکسد منتشر شده یک دستگاه جدید به پلتفرم کرومیوم افزوده شده است. دستگاه مذکور با اسم ‌رمز Kohaku درج شده و متاسفانه به غیر از این اطلاعات دیگری در خصوص لپ‌تاپ جدید سامسونگ که مجهز به سیستم عامل Chrome OS خواهد بود در دسترس قرار ندارد.

اما با این حال برخی از مشخصات سخت‌افزاری Chromebook Pro جدید سامسونگ پیش‌بینی شده است. برای مثال انتظار می‌رود این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل نهم خانواده Comet Lake اینتل بهره ببرد. باتوجه به اینکه اینتل این پردازنده‌ها را ماه‌های آینده سال میلادی جاری عرضه می‌کند، کمی سخت است که بتوانیم زمان عرضه کروم‌بوک پرو جدید سامسونگ را تخمین بزنیم.

این احتمال تا حد زیادی وجود دارد که سامسونگ در اواخر سال میلادی جاری از کروم‌بوک پرو جدید و قدرتمند خود رونمایی کند و شاید هم این اتفاق در جریان نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی یا CES سال آینده به وقوع خواهد پیوست.

به هر حال این اطلاعات فعلا در حد حدس و گمان و شایعه بوده و نمی‌توان چندان به آنها دل‌ خوش کرد. همچنین شایعاتی پیرامون تلاش گوگل برای تولید محصولاتی جدید وجود دارند. این محصولات گوشی هوشمند نبوده و ارتباطی با خانواده محصولات پیکسل این شرکت نخواهد داشت.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *