لپ‌تاپ

عذرخواهی اپل بابت مشکلات صفحه کلید مک‌بوک

مک‌بوک

اخیرا گزارشاتی در خصوص مشکلات صفحه کلیدهای پروانه‌ای سومین نسل از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک اپل به ویژه مدل‌های جدیدتر توسط کاربران مختلف منتشر شد که رفته رفته بر تعداد آنها افزوده و باعث شد تا اپل واکنش نشان دهد. اپل در واقع تا به امروز نمی‌دانست که چنین مشکلی در صفحه کلیدهای لپ‌تاپ هایش وجود داشته و باید رفع شوند و گزارشی که در یکی از ستون‌های نشریه وال استریت ژورنال منتشر شده به این غول فناوری کمک کرد تا از این موضوع مطلع شود.

اپل به طور رسمی بابت این مشکلات پیش آمده عذرخواهی نمود. اگر به خاطر داشته باشید اپل در سال 2015 تصمیم به استفاده از سوییچ‌های پروانه‌ای در مک‌بوک 12 اینچی خود گرفت. قابل اعتماد بودن و دوام این صفحه کلیدهای جدید و بازطراحی شده بارها و بارها مورد انتقاد قرار گرفت. در واقع تعداد بیشماری از کاربران در خصوص طراحی صفحه کلیدهای جدید مک‌بوک شکایت داشتند.

متاسفانه اپل از این موضوع به نوعی بی‌خبر بود اما در سومین نسل از صفحه کلیدهای پروانه‌ای خود یک غشای لاستیکی را به آن افزود. به گفته اپل این غشا وظیفه دور نگه داشتن گرد و غبار و سایر ذرات ریز را برعهده داشت اما ظاهرا با این کار اکنون دکمه‌ها در برخی مدل‌های جدید کاملا ناپایدار شده‌اند.

اپل پیش‌تر یک طرح تعمیر تمدیدیافته را برای تمامی نسل‌های صفحه‌ کلیدهای پروانه‌ای خود ارائه کرد تا در صورت بروز مشکل آنها را برطرف کند. جوآنا استرن، یکی از نویسندگان نشریه وال استریت ژورنال با نوشتن متن خود بدون استفاده از دکمه‌های E و R در یکی از ستون‌های این نشریه به اپل نشان داد که مشکل ناپایداری دکمه‌های این صفحه کلیدها تا چه اندازه‌ای می‌تواند آزاردهنده باشد.

به هر حال اپل در حال حاضر صرفا به یک عذرخواهی بسنده کرده و مشخص نیست آیا قرار است اقدام خاصی برای کاربرانی که با این مشکلات مواجه شده‌اند صورت گیرد یا خیر.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *