لپ‌تاپ

مایکروسافت در حال تست نسخه ARM سرفیس پرو می‌باشد

سرفیس پرو

بسیاری از تولیدکنندگان نوت‌بوک در جهان محصولاتی را در پلتفرم جدید ویندوز 10 بر روی ARM تولید نموده و این مدل‌ها را با چیپست‌های اسنپدراگون کوالکام روانه بازار کرده‌اند. مایکروسافت نیز که در بازار نوت‌بوک‌ها با سری سرفیس پرو شناخته می‌شود هنوز این کار را انجام نداده اما براساس گزارشاتی که اخیرا منتشر شده به نظر می‌رسد هنوز جای امید زیادی وجود دارد که چنین محصولاتی را نیز از سوی مایکروسافت شاهد باشیم.

براین اساس ظاهرا مایکروسافت چندین مدل اولیه از نوت‌بوک‌های سرفیس پرو مجهز به چیپست‌های اسنپدراگون کوالکام را تولید نموده و جالب اینکه برای این مدل‌ها به سراغ اینتل نرفته است. البته این احتمال وجود دارد که مایکروسافت این مدل‌ها را در دو نسخه مجهز به سیستم‌روی‌چیپ‌های اینتل و کوالکام روانه بازار کند و مدل‌های مجهز به چیپست کوالکام از قیمت ارزان‌تری برخوردار باشند.

اما زمانی که کوالکام چیپست Snapdragon 8cx را معرفی کرد نشان داد که عملکرد آن در حد و اندازه‌های هشتمین نسل از پردازنده‌های Core i5 U اینتل است که برای آلترابوک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل باید کارایی بسیار خوبی را از این چیپست‌ها در نوت‌بوک‌ها و کامپیوترهای قابل حمل انتظار داشت.

مایکروسافت هنوز به این موضوع اشاره‌ای نکرده که کدام یک از مدل‌های Surface Pro در دسته محصولات Always Connected قرار خواهند گرفت و این یعنی هنوز باید کمی بیشتر صبر کنیم. براساس شایعات این غول فناوری قصد دارد سال آینده یک مدل بازطراحی شده از نوت‌بوک سرفیس پرو را روانه بازار کند. این مدل ممکن است به یک پردازنده اینتل و همچنین رابط اتصال پرسرعت تاندربولت 3 مجهز باشد.

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که دستگاه مقرون به صرفه مایکروسافت تحت عنوان Surface Go نیز طبق انتظار باید با یک چیپست ARM عرضه می‌شد اما ظاهرا باتوجه به فشارهای وارد شده از سوی اینتل این اتفاق یا نخواهد افتاد و یا زمان‌بر خواهد بود.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *