لپ‌تاپ

مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با بهبودهای متعدد رونمایی شد

مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با بهبودهای متعدد رونمایی شد

اپل از لپ‌تاپ جدید مک‌بوک پرو 16 اینچی خود با مشخصات سخت‌افزاری رده بالا و طراحی بهینه‌تر رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر بسیار شفاف رتینا، سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای، 64 گیگابایت حافظه رم، پردازشگر گرافیکی نسل جدید با 8 گیگابایت حافظه گرافیکی و سیستم خنک کننده با معماری پیشرفته‌تر بهره‌مند است و قوی‌ترین مک‌بوک پرو عرضه شده توسط اپل به حساب می‌آید.

اپل در این لپ‌تاپ از یک صفحه کلید جدید با مکانیزم قیچی استفاده کرده است تا بهترین تجربه تایپ را در اختیار کاربر قرار دهد. علاوه بر این، مدل 16 اینچی MacBook Pro از سیستم صوتی شامل 6 بلندگو، عمر باتری بالاتر، تاچ بار، تاچ آی‌دی، ترک‌پد با قابلیت فورس تاچ و چیپ امنیتی T2 اپل بهره می‌برد.

مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با بهبودهای متعدد رونمایی شد

نمایشگر به کار رفته در مک‌بوک پرو جدید اپل از روشنایی بالا (500 نیت) بهره برده و از محدوده رنگی P3 پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر 3072 در 1920 پیکسل، تراکم 226ppi و کالیبراسیون کارخانه‌ای به منظور نمایش هر چه دقیق‌تر رنگ‌ها، این نمایشگر را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

صفحه کلید جدید نخستین مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل همچنین از یک کلید ESC فیزیکی بهره برده و در کنار تاچ بار و تاچ آی‌دی تجربه بسیار لذت‌بخشی را به کاربر ارائه خواهد داد. به لطف طراحی سیستم دفع حرارت جدید در مک‌بوک پرو 16 اینچی، کاربر می‌تواند از حداکثر کارایی سیستم در طولانی مدت بهره ببرد. سیستم جدید فن‌های خنک کننده با تیغه‌های بلندتر، دریچه‌های تهویه هوا بزرگتر و هیت‌سینک‌های 35 درصد بزرگتر نسبت به مدل قبلی باعث شده‌اند تا جریان هوا تا 28 درصد بهبود یافته و گرمای ایجاد شده به شکل بهینه‌تری دفع شود.

مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با بهبودهای متعدد رونمایی شد

مک‌بوک پرو 16 از جدیدترین پردازنده‌های 6 و 8 هسته‌ای نسل نهم اینتل بهره برده و عملکردی 2.1 برابر سریعتر را نسبت به مک‌بوک پرو 15 اینچی با پردازنده چهار هسته‌ای ارائه خواهد کرد. برای اولین بار کاربران می‌توانند به 64 گیگابایت رم دسترسی داشته باشند. این بهبود عملکرد و تقویت مشخصات سخت‌افزاری برای تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و افرادی که به صورت حرفه‌ای با نرم‌افزارهای تخصصی کار می‌کنند بسیار مهم است.

به لطف شتاب دهنده‌های گرافیکی سری AMD Radeon Pro 5000M به کار رفته در مک‌بوک پرو 16 اینچی، کاربران می‌توانند از 8 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی و پر سرعت GDDR6 بهره برده و سنگین‌ترین پروژه‌های گرافیکی را به راحتی مدیریت کنند. عملکرد مک‌بوک پرو جدید اپل حداقل 2.1 برابر سریعتر از مدل‌های قبلی بوده و اگر بالاترین کانفیگ ارائه شده را انتخاب کنید تا 80 درصد بهبود عملکرد را شاهد خواهید بود!

مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با بهبودهای متعدد رونمایی شد

باتری 100 وات‌ساعتی در مک‌بوک پرو جدید با دوام 11 ساعته خود، بیشترین شارژدهی را در بین لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ارائه می‌دهد. مدل پایه از 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اس‌اس‌دی برخوردار بوده و در صورت تمایل می‌توانید آن را به 8 ترابایت ارتقا دهید که برای یک لپ‌تاپ رکورد محسوب می‌شود. سیستم صوتی مک‌بوک پرو 16 اینچی شامل 6 بلندگوی حرفه‌ای صدایی فراگیر و شفاف را تولید می‌کند که برای تولیدکنندگان موسیقی، پادکست و یا تدوین گران بسیار کارآمد خواهد بود.

مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با بهبودهای متعدد رونمایی شد

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *