لپ‌تاپ

گوگل Coral دستگاهی مجهز به اسنپدراگون 855 و اندروید Q

Coral

همان طور که می‌دانید گوگل هر سال از گوشی‌های هوشمند جدید سری پیکسل خود رونمایی می‌کند. رویدادی که گوگل از آن برای معرفی این محصولات استفاده می‌کند معمولا اواخر هر سال میلادی برگزار می‌گردد اما به نظر می‌رسد گوگل امسال محصولی دارد که احتمالا می‌خواهد آن را زودتر معرفی کند! براساس بنچمارک جدیدی که در اینترنت رویت شده ظاهرا این دستگاه گوگل Coral نام داشته و از یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون 855 کوالکام و اندروید Q بهره می‌برد.

هنوز مشخص نیست که این دستگاه جزیی از خانواده پیکسل گوگل خواهد بود یا خیر؛ این شک از آنجایی برمی‌آید که گوگل معمولا گوشی‌های هوشمند سری پیکسل را با اسم رمزی که برگرفته از انواع ماهی‌هاست معرفی می‌کند اما در حالی که کلمه گوگل Coral تمی آکواتیک و آبی دارد به احتمال زیاد گوگل کورال نوعی گوشی هوشمند در خانواده پیکسل نخواهد بود.

در واقع این طور به نظر می‌رسد که این دستگاه مرموز نوعی کروم‌بوک و یا تبلت باشد که به چیپست کوالکام مجهز شده است. در این صورت گوگل Coral نخستین لپ‌تاپی نیست که به این چیپست مجهز شده و به همین دلیل اگر با یک کروم‌بوک مواجه باشیم نباید آنچنان تعجب کرد. اما این واقعیت که دستگاه مذکور از سیستم عامل اندروید Q بهره می‌برد ممکن است کمی غافلگیرکننده باشد. چون اگر نگاهی به لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک بیندازید متوجه خواهید شد که همگی آنها از سیستم عامل Chrome OS بهره می‌برند.

اما از سوی دیگر باتوجه به سابقه گوگل، از آنجایی که دستگاه کورال به سیستم عامل اندروید کیو مجهز خواهد بود می‌تواند نشانه این موضوع باشد که این کمپانی قصد دارد سیستم عامل کروم را فعلا متوقف کرده و آن را با اندروید کیو جایگزین کند.

توجه داشته باشید که فعلا هیچگونه اطلاعات رسمی از این دستگاه منتشر نشده و به همین دلیل احتمال اینکه بنچمارک‌های جعلی باشند نیز کاملا مطرح است.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *