بازی‌های رایانه‌ای

عناوین کامپیوتری ویندوز را از طریق ابزارهای استیم بر روی لینوکس اجرا کنید!

linux-logo-penguin-tux-text-hd

اگر شما نیز از جمله طرفداران بسیار سرسخت سیستم‌عامل لینوکس به شمار رفته و یا پلتفرم نامبرده را تنها از سر کنجکاوی و دسترسی به برخی از قابلیت‌های ویژه مورد استفاده خود قرار می‌دهید، حتماً تاکنون به این نکته نیز پی برده‌اید که تلاش‌های موجود پیرامون انتقال تجربه عناوین رایانه‌ای به پلتفرم فوق، برخلاف ویندوز از گستردگی آن‌چنانی برخوردار نمی‌باشند. انتقال یک بازی کامپیوتری در بین سیستم‌عامل‌های مختلف از طریق فرآیند پورت به‌تنهایی نیازمند مدت زمان بسیار فراوانی است که اغلب سازندگان نسبت به‌صرف آن غیر مشتاق‌اند، در حالی که توسعه و کامپایل نمودن عناوین برای پلتفرم مربوطه خود ساعات بسیار بیشتری را طلب می‌نماید.

با این حال Valve به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی موجود در زمینه توزیع بازی‌های رایانه‌ای از طریق پلتفرم دیجیتال استیم خود از پتانسیل فراوان کسب درآمد در این بخش از بازار به‌خوبی آگاه بوده و حال که توسعه‌دهندگان اشتیاقی را جهت تحقق این امر از خود نشان نمی‌دهند، کمپانی مذکور قصد دارد تا موضوع را در دست گرفته و به رسیدگی به آن بپردازد. منبع این گمانه‌زنی از فایل‌های منتسب به رابط کاربری گرافیکی پلتفرم استیم نشأت می‌گیرد که هنگام بررسی آن‌ها، بخشی دربردارنده متون مخفی در خصوص سیستمی هنوز معرفی نشده که “به نصب خودکار ابزارهای سازگاری ویژه جهت اعطای قابلیت اجرای بازی‌های رایانه‌ای توسعه یافته برای سیستم‌عامل‌های مختلف از طریق بخش کتابخانه حساب کاربری شبکه استیم” می‌پردازد را نمایان می‌کند.

ابزارهای سازگاری استیم

فایل بررسی شده حاکی از آن است که سیستم Steam Play علاوه بر فراهم آوردن قابلیت سازگاری رسمی با “عناوین پشتیبانی شده”، امکان تست و آزمایش بازی‌های دیگری که به‌طور کلی برای پلتفرم‌های متفرقه موجود توسعه یافته‌اند را با استفاده از ابزارهای ویژه خود به‌صورت مستقیم از طریق بخش Library حساب‌های کاربری استیم نیز فراهم می‌آورد. اگرچه این دسته از عناوین با توجه به عدم پشتیبانی رسمی و حضور آن‌ها در لیست سفید ممکن است انواع و اقسام مشکلات فنی مختلف را از خود به نمایش گذارند، اما برخی از آن‌ها نیز با استفاده از ابزارهای فراهم آور سازگاری ممکن است به‌خوبی کار کنند.

منبع: TechPowerUp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *