بازی‌های رایانه‌ای

کمپانی سونی از علاقه خود جهت پشتیبانی از پلتفرم PC سخن می‌گوید!

کمپانی سونی از علاقه خود جهت پشتیبانی از پلتفرم PC سخن می‌گوید!

کمپانی سونی در حال نشان دادن تمایل بیشتری از جانب خود جهت پورت شدن برخی از عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن برای رایانه‌های شخصی و دستگاه PC می‌باشد که افزایش محبوبیت ایده فوق از عملکرد مناسب و قابل قبول بازی‌هایی همچون Fortnite و Minecraft در این پلتفرم نشات گرفته است. آقای Shawn Layden که در حال حاضر ریاست استودیوهای بین‌المللی سونی را در دست دارد به‌تازگی از علاقه خود جهت انتشار برخی از عناوین اول شخص این کمپانی (بازی‌های کاملاً توسعه یافته و منتشر شده توسط کمپانی سونی) برای پلتفرم PC پرده برداشته است.

کمپانی سونی در مقایسه با مایکروسافت نسبت به انتشار بازی‌های رایانه‌ای انحصاری خود برای دیگر پلتفرم‌های موجود، به‌خصوص رایانه شخصی بسیار محافظه‌کارانه‌تر عمل کرده و دیواری را به دور خود کشیده است، اما کمپانی مایکروسافت نسبت به این موضوع واکنش بیشتری از خود نشان داده و با عرضه سرویس‌ها و عناوین مختلف، تمرکز بیشتری را نسبت به پلتفرم PC معطوف کرده است. به‌عنوان مثال فروشگاه اینترنتی مایکروسافت استور و سرویس ایکس‌باکس گیم پس برای PC از جمله اقدامات کمپانی مایکروسافت جهت فراهم آوردن اکوسیستمی جامع و یکپارچه بین کنسول ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی به شمار می‌روند.

کمپانی سونی با عرضه نسخه پنجم کنسول پلی‌استیشن خود در آینده‌ای نزدیک در حال فراهم آوردن بسترهای لازم جهت رقابت با کمپانی مایکروسافت و کنسول نسل آینده آن، یعنی Project Scarlett می‌باشد. هر دو دستگاه اشاره شده به‌صورت کلی برای پشتیبانی از وضوح تصویر 4K طراحی شده و توسعه‌دهندگان در نظر دارند تا کنسول‌های خود را جهت اجرای برخی از عناوین در رزولوشن 8K نیز تقویت نمایند. آقای Layden در خصوص گسترش عناوین انحصاری تحت پوشش کنسول پلی‌استیشن گفته است:

“ما باید از پلتفرم پلی‌استیشن حمایت کنیم، این اقدام غیرقابل مذاکره است. با این وجود، خواهید دید که در آینده برخی از عناوین از کلکسیون انحصاری استودیوهای تحت پوشش من خارج شده و حوزه نصب آن‌ها احتمالاً با گستردگی فراتری همراه شود.”

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *