نرم‌افزار

به‌روزرسانی درایور جدید اینتل با پشتیبانی از Retro Scaling منتشر شد

به‌روزرسانی درایور جدید اینتل با پشتیبانی از Retro Scaling منتشر شد

کمپانی اینتل در طی تعطیلات هفته گذشته به‌روزرسانی جدیدی برای درایور پردازشگرهای گرافیکی خود به شماره 25.20.100.7155 را به‌صورت عمومی منتشر کرد. آپدیت مذکور علاوه بر بهبود برخی از جنبه‌های مختلف شتاب‌دهنده‌های مجتمع و رفع نواقص مربوط به آن‌ها، ویژگی بسیار مورد انتظار Integer Scaling را نیز برای علاقه‌مندان به ارمغان آورده است. قابلیت مذکور که از جانب کمپانی اینتل تحت عنوان Retro Scaling نام‌گذاری شده است در قالب یک گزینه کلی در منوی Graphics Command Center قابل دسترس بوده و هنگام فعال‌سازی، افزایش وضوح تصویر تمامی بازی‌های دارای رزولوشن پایین توسط آن انجام می‌پذیرد.

زیرساخت طراحی و توسعه ویژگی Retro Scaling همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد بر پایه الگوریتم Integer Scaling پیاده‌سازی شده و با استفاده از مدل ضرب پیکسل‌های همسایه و قرار گرفته در مجاورت یکدیگر، بدون ایجاد تغییر در جنبه‌های فیزیکی نقاط، عملیات افزایش و بهبود رزولوشن را بدون ایجاد حالت تاری در تصاویر به انجام می‌رساند. ویژگی فوق در مقایسه با رویه دودویی مشابه از پتانسیل عملکردی بسیار بیشتری بهره برده و برای آن دسته از افرادی که از علاقه فراوانی به اجرای بازی‌های قدیمی رترو توسط بسترهای شبیه‌ساز برخوردار می‌باشند یک معجزه محسوب می‌شود.

ویژگی Retro Scaling با وجود مزیت‌های چشمگیر خود تنها از قابلیت عملکرد در قالب پردازشگرهای گرافیکی مجتمع Gen11 برخوردار می‌باشد. این مهم بدان معنی است که گستردگی این ویژگی فقط محدود به پردازنده‌های 10 نانومتری سری Ice Lake کمپانی اینتل شده و دیگر محصولات سری پیشین از مزیت‌های آن بی‌بهره می‌باشند. کمپانی انویدیا نیز پیشتر با ارائه به‌روزرسانی، قابلیت Integer Scaling را در اختیار مصرف‌کنندگان محصولات خود قرار داده بود، اما گستردگی آن به دلیل عدم پشتیبانی سخت‌افزاری تنها محدود به ریز معماری تورینگ و کارت‌های گرافیک مبتنی بر آن شده است.

به‌روزرسانی درایور جدید اینتل با پشتیبانی از Retro Scaling منتشر شد

درایور فوق به‌عنوان یک به‌روزرسانی آزمایشی Beta عرضه شده و انتظار می‌رود تا نسخه پایدار آن در طی روزهای آینده به‌صورت رسمی از جانب کمپانی اینتل منتشر شود.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *