نرم‌افزار

نرم‌افزار Aperture اپل در نسخه‌های بالاتر از Mojave مک اجرا نمی‌شود

Aperture

نرم‌افزار Aperture اپل برای سال‌ها به عنوان یکی از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس در پلتفرم مک شناخته می‌شود اما ظاهرا قرار است به زودی تغییراتی رخ دهد که اوضاع را متفاوت خواهد نمود. کمپانی اپل به تازگی اعلام کرد که دیگر هیچ نسخه‌ای از نرم‌افزار اپرچر را برای نسخه‌های مک بالاتر از Mojave منتشر نخواهد کرد.

بدین ترتیب کاربران سیستم عامل مک که از این پس قصد استفاده از نسخه‌های جدیدتر از Mojave را داشته باشند باید کتابخانه‌های نرم‌افزار Aperture خود را به Photos یا Adobe Lightroom Classic انتقال داده و از آنها استفاده کنند. البته این تصمیم اپل برای عدم ارائه نرم‌افزار ویرایش تصویر محبوبش برای نسخه‌های مابعد موهاوای چندان دور از انتظار نبود.

این برنامه برای 5 سال هیچ بروزرسانی را از سوی اپل دریافت نکرد و علاوه بر این تقریبا چهار سالی هست که کسی این ویرایشگر عکس را دانلود ننموده است. اما به هر حال هنوز هم برخی از کاربران در حال استفاده از Aperture هستند و به همین دلیل باید فکری به حال این دسته از کاربران صورت گیرد.

اپل در صفحه پشتیبانی رسمی خود گزینه‌های مختلفی را برای کاربرانی که به دنبال سوییچ کردن بین اپرچر و نرم‌افزارهای ویرایش عکس دیگر هستند، تدارک دیده است. این گزینه‌ها شامل انتقال کتابخانه‌های کاربران در Aperture به دو برنامه ویرایش عکس Photos و Adobe Lightroom Classic نیز می‌شود.

پس از انتقال کتابخانه به نرم‌افزار ادوبی لایت‌روم کلاسیک، سازماندهی کتابخانه، متادیتا و تغییرات صورت گرفته بر روی تصویر حفظ شده اما چند استثنا نیز وجود خواهد داشت. برای مثال هنگام انتقال فایل‌های RAW، لایه تغییرات غیرمخرب نرم‌افزار اپرچر که بر روی تصویر ادیت شده قبلی وجود داشت منتقل نخواهد شد و بنابراین کمی محدودیت را برای ویرایش‌های آینده به کاربران تحمیل نمایند.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *