نرم‌افزار

گوگل قابلیت لمس سه‌بعدی مخصوص به خود را در Android Q معرفی کرد

Android Q

همان طور که می‌دانید شایعات حاکی از آن است که اپل احتمالا قصد دارد قابلیت لمس سه‌بعدی یا شایعات حاکی از آن است که اپل احتمالا قصد دارد قابلیت لمس سه‌بعدی یا 3D Touch خود را در آیفون‌های جدید حذف نماید، اما این در حالیست که حالا گوگل سرانجام قابلیت مشابه‌ای را به کاربران سیستم عامل خود ارائه می‌کند که کاربران آیفون سالهاست از وجود آن لذت می‌برند.

براساس اسناد منتشر شده از سیستم عامل Android Q، گوگل قابلیت پشتیبانی بومی (Native) از قابلیتی تحت عنوان Deep Press که دقیقا مشابه لمس سه‌بعدی اپل می‌باشد را به این سیستم عامل افزوده است. اگرچه این دو قابلیت عملکرد تقریبا یکسانی را ارائه می‌دهند اما به نظر می‌رسد نامگذاری گوگل برای این قابلیت مناسب‌تر باشد.

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد کارهای مختلفی از قبیل ظاهر کردن منوهای تعاملی و مرتبط با هر بخش را بدون لمس و ضربه زدن چندین باره انجام دهید. کافیست با انگشتان خود فشار بیشتری بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود وارد آورید تا به این امکانات جدید دسترسی پیدا نمایید.

گوگل هنوز در ابتدای راه بوده و طبیعتا کمی زمان خواهد برد که قابلیت لمس سه‌بعدی خود را برای بیلد Android Q نیز منتشر کند، بنابراین فعلا نمی‌توانیم عملکرد این قابلیت در استفاده واقعی را مشاهده کنیم. اما از آنجایی که قابلیت Deep Press کم و بیش همان 3D Touch اپل در گوشی‌های هوشمند آیفون می‌باشد احتمالا یکی از بزرگترین نگرانی‌ها سازگاری آن می‌باشد. هنوز مشخص نیست که آیا گوشی های هوشمند فعلی که از سیستم عامل Android Q بهره می‌برد امکان دسترسی به این قابلیت جدید را خواهند داشت یا خیر.

از زمانی که اپل قابلیت لمس سه‌بعدی را در آیفون 6اس معرفی کرد تقریبا شش سال می‌گذرد و در طول این چندسال شاهد حضور هر چه پررنگ‌تر آن در آیفون‌های جدید بوده‌ایم.

منبع: mspoweruser

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *