نرم‌افزار

DRAM Calculator v1.5.0 برای پردازنده‌های Ryzen منتشر شد

DRAM Calculator v1.5.0

Yuri “1usmus” Bubliy که پیش تر کتابی در خصوص راهنمای اورکلاکینگ حافظه ویژه پردازنده‌های Ryzen کمپانی AMD نوشته بود امروز از ابزار DRAM Calculator v1.5.0 رونمایی کرد. این نرم افزار در واقع قدرتمندترین ابزار موجود است که به شما کمک می‌کند تا حافظه یک سیستم مجهز به پردازنده رایزن را اورکلاک کنید.

یکی از مهمترین و البته بزرگترین تغییرات در این نسخه اضافه شدن ویژگی MEMBench می‌باشد که یک ابزار بنچمارک گیری داخلی برای رصد عملکرد حافظه دستگاه شما محسوب شده و می‌توان برای ارزیابی میزان پایداری اورکلاک انجام شده بر روی حافظه از آن استفاده نمود.

از سایر ویژگی‌های اضافه شده در DRAM Calculator v1.5.0 می‌توان به دکمه مقایسه تایمینگ‌ها اشاره نمود که به شما مقایسه‌ای پهلو به پهلو از تنظیمات فعلی سیستمتان را ارائه داده و به شما کمک می‌کند بفهمید با کدام تنظیمات می‌توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

DRAM Calculator v1.5.0

مادربردهای مختلف از نظر توپولوژی اسلات حافظه در وضعیت متفاوتی قرار دارند، حالا برنامه DRAM Calculator v1.5.0 قادر است به شما نشان دهد مادربردتان از چه توپولوژی‌ای بهره برده و بدین ترتیب بهترین تنظیمات ممکن نظیر procODT و RTT را برای آن در نظر بگیرد.

توسعه دهنده این نرم افزار همچنین به منظور استفاده آسان تر، صفحه اصلی برنامه را تا حد محسوسی خلوت و سبک تر نموده است. از جمله تغییرات ساختاری انجام شده در این نسخه از نرم افزار DRAM Calculator، بهبود تخمین ولتاژ SoC برای هر نسل از پردازنده‌های Ryzen می‌باشد. محاسبه تایمینگ اصلی و الگوریتم‌های تخمین زننده نیز بهبود یافته و تخمین‌های جدیدی نظیر GDM نیز به DRAM Calculator v1.5.0 افزوده شده است.

علاوه بر این، اکنون از سیستم چینش 4-DIMM نیز پشتیبانی می‌شود. باگی که در هنگام وارد کردن پروفایل‌های HTML وجود داشت و این پروفایل‌ها را به صورت خودکار به حافظه‌های مبتنی بر آی‌سی‌های B-Die سامسونگ اختصاص می‌داد نیز برطرف شده است. همچنین تغییرات و بهبودهای جزیی دیگری نیز در این نسخه از نرم افزار ارائه شده که به تجربه کاربری بهتر منجر خواهد شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *