کامپیوتکس ۲۰۱۹

درباره کامپیوتکس

کامپیوتکس ۲۰۱۹

نمایشگاه‌های مختلفی در سال به پیشرفت صنعت سخت افزار کامپیوتر و تکنولوژی تراشه‌ها اختصاص دارد. مهمترین نمایشگاه این حوزه، نمایشگاه کامپیوتکس (Computex) است که در شهر تایپه واقع در کشور تایوان برگزار می‌شود. دلیل این اهمیت را می‌توان در اختصاص یافتن اکثریت سهم حوزه‌ی سخت افزار کامپیوتر به شرکت‌های تایوانی جست‌ و ‌جو کرد. هر ساله در این نمایشگاه شرکت‌های مختلف و بزرگی مانند ایسوس (ASUS)، ام اس آی (MSI)، گیگابایت (GIGABYTE) و کمپانی‌های مادر مانند اینتل (Intel)، انویدیا (Nvidia) و ای ام دی (AMD)، محصولات جدید و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.  نمایشگاه امسال، کامپیوتکس 2019 (Computex 2019) نیز با محصولات و پیشرفت‌های جدیدی همراه خواهد بود.

طبق توضیحات مدیر عامل کمپانی AMD، دکتر لیزا سو، طی این نمایشگاه، معماری Zen 2 همراه با پردازنده‌های نسل سوم رایزن  (AMD Ryzen 3000) معرفی خواهند شد که با توجه لیتوگرافیکی 7 نانومتری، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل دوم خود را تجربه می‌کنند. در بخش چیپست نیز، ای ام دی چیپست جدید X570 را معرفی خواهد کرد که مادربوردهای مختلف آن توسط شرکای تجاری‌اش مانند ایسوس، گیگابایت و ام اس آی به نمایش درخواهد آمد. از ویژگی‌های این چیپست می‌توان به PCI Express 4.0 اشاره کرد. از سمت کمپانی اینتل نیز می‌توان انتظار معرفی پردازنده‌های نسل دهم Intel Core، آیس لیک (Ice-Lake) را داشت.

استاندارد PCIe 4.0 نیز در این نمایشگاه با همراه مادربوردهای میزبان معرفی خواهد شد. طبق اطلاعات منتشر شده، این استاندارد پهنای باند 2 برابری را نسبت به PCIe 3.0 خواهد داشت که در این صورت در حالت x16 می‌تواند پهنای باند 32GB/s را ایجاد کند. در زمینه‌ی تراشه‌های گرافیکی نیز ممکن است کمپانی ای ام دی از کارت‌های گرافیک Navi و کمپانی اینتل از کارت‌های گرافیک XE رونمایی کند.

آخرین اخبار