موبایل

سونی از این پس گوشی‌های هوشمندش را فقط برای چهار منطقه عرضه می‌کند

سونی از این پس گوشی‌های هوشمندش را فقط برای چهار منطقه عرضه می‌کند

همان طور که احتمالا می‌دانید کسب و کار بخش گوشی‌های هوشمند سونی که خانواده محصولات Xperia را به تولید می‌رساند چند وقتی هست که با ضرردهی مواجه شده و پیش از آن نیز عملکرد مناسبی را از خود نشان نداده بود. اما علی‌رغم شایعاتی که اخیرا منتشر شده و حاکی از تصمیم این کمپانی برای جمع‌آوری کامل کسب و کار بخش گوشی‌های هوشمند هستند، به نظر می‌رسد این غول ژاپنی دنیای فناوری تنها قصد دارد شیوه فروش و عرضه گوشی‌های هوشمندش را محدود کند و همچنان به تولید محصولات سری اکسپریا ادامه خواهد داد.

در واقع سونی قصد دارد تلفن‌های همراه تولیدی خود را از این پس تنها در چهار بازار محدود عرضه نموده و از تمامی بازارهای دیگر خارج شود تا با تمرکز بیشتری به مدیریت کسب و کارش ادامه دهد. کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل شرکت Sony در این خصوص اعلام کرد که کسب و کار گوشی‌های هوشمند اکسپریا در واقع یکی از المان‌های هویتی مهم و اصلی سونی محسوب می‌شود که بر روی مفاهیم جدید سرگرمی تمرکز دارد. وی ادامه داد:

ما گوشی‌های هوشمند را به چشم یک سخت‌افزار برای راهکارهای سرگرمی خود می‌بینیم و همچنین آنها را به عنوان اجزای ضروری جهت پایدار نگه داشتن برند سخت‌افزاری خود می‌شناسیم. در واقع به اعتقاد یوشیدا، نسل جوان و نوجوان اکنون دیگر چندان تمایلی به تماشای تلویزیون نداشته و اولین دستگاهی که با آن در تعامل هستند گوشی هوشمندشان است.

کمپانی سونی پیش‌تر یکی از بازیگران اصلی و بزرگ بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آمد اما دیگر این چنین نیست. این غول ژاپنی در سال مالی گذشته تنها موفق به فروش 6.5 میلیون دستگاه شد که تقریبا یک کاهش درآمد قابل توجه 900 میلیون دلاری را نشان می‌دهد. این کمپانی اعلام کرد که تمرکز خود را صرفا بر روی چهار بازار محدود نموده که شامل هنگ‌ کنگ، اروپا، ژاپن و تایوان می‌شود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *